Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Arapça II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB812 Arapça II 2/0/0 SA 4
Dersin Amacı

Osmanlı Türkçesi dönemine ait eserleri ve Klâsik edebiyat metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Farsçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Klâsik edebiyat geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler (Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi).
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba günü 13.00-15.00 saatleri arasında sanal sınıfta yürütülecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba günü 15.00-16.00 saatleri arasında Cats üzerinden görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama.
Temel Kaynaklar -Dırgamyan, Mehdi, Farsça Öğretimi I-II-III, Tahran.

-Öztürk, Mürsel (1995), Farsça Dilbilgisi, Murat Kitabevi Yayınları, Ankara.

-Bolelli, Nusrettin (2014), Farsça Dilbigisi, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, İstanbul.

-Kanar, Mehmet (2008), Farsça - Türkçe Sözlük, Say Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar -Şahinoğlu, M. Nazif (1997), Farsça Grameri Sarf ve Nahiv, Kitabevi Yayınları, İstanbul.

-Kanar, Mehmet (1999), Farsça Konuşma Kılavuzu, Fono Yayınları, İstanbul.

-Ateş, Ahmet (1982), Farsça Grameri, Tercüman Yayınları, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fiil çekimlerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
2. Hafta Fiil çekimlerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
3. Hafta Farsça zaman ve dilek kiplerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
4. Hafta Farsça zaman ve dilek kiplerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
5. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
6. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
7. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
8. Hafta Vize Uygulama
9. Hafta Farsça - Türkçe çeviri teknikleri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
10. Hafta Farsça - Türkçe çeviri teknikleri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
11. Hafta Klâsik metin okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
12. Hafta Klâsik metin okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
13. Hafta Klâsik metin okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
14. Hafta Klâsik metin okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
15. Hafta Klâsik metin okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
16. Hafta Klâsik metin okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, Soru-cevap, Metin Üzerinde Uygulama
17. Hafta Final Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kanaat 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Farsçanın özelliklerini tanır.
ÖÇ-2Farsça fiilleri zamanına göre çekimler.
ÖÇ-3Farsça cümle yapısını kavrar.
ÖÇ-4Farsça - Türkçe çeviri tekniklerini öğrenir.
ÖÇ-5Başlangıç düzeyinde modern Farsça metinlerini Türkiye Türkçesine çevirir.
ÖÇ-6Klâsik Fars şiirinden örnekleri tanır, yorumlar ve Klâsik Türk edebiyatı örnekleriyle mukayese eder.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16