Türk Edebiyatının çağdaşlaşma aşamaları hakkında bilgi vererek, yeni türlerin edebiyatımıza nasıl girdiğini öğretmek, nesrin edebiyatımızda gelişimini vererek bu yolda gazetelerin rolünü belirlemek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Berna Sevindik
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı günü 13.00-15.00 AK-4B0810 numaralı sınıfta yürütülür.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı günü 13.00 3D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma, tartışma, karşılaştırma, soru- cevap
Temel Kaynaklar
Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Kitabevi, 2015.
Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, Dergah Yayınevi, 2016.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Türk Edebiyatı Tarihi C.3, 2019.
Ahmet Mithat Efendi, Felatun Bey ile Rakım Efendi, Dergah Yayınları, 2020.
Recaizade Mahmut Ekrem, Araba Sevdası, Can Yayınları, 2019.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Edebiyat Nedir?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Aydınlanma Çağı ne zaman başlar özellikleri nelerdir?
Sözlü anlatım
3. Hafta
Batılılaşma Nedir?
Sözlü anlatım
4. Hafta
Batılılaşma devri Türk edebiyatında ne zaman başlar?
Sözlü anlatım
5. Hafta
Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatına Giriş
Sözlü anlatım
6. Hafta
Namık Kemal'in Eserleri ve Edebi Kişiliği
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ziya Paşa'nın Eserleri ve Edebi Kişiliği
Sözlü anlatım
8. Hafta
VİZE
9. Hafta
Tanzimat 2. Dönemi Hakkıında Genel Bilgiler
Sözlü anlatım,
10. Hafta
Abdülhak Hamid Tarhan'ın Eserleri ve Edebi Kişiliği
Sözlü anlatım,
11. Hafta
Recaizade Mahmut Ekrem'in Eserleri ve Edebi Kişiliği
Sözlü anlatım,
12. Hafta
Roman Türünün Türk Edebiyatındaki İlk Örneklerinin İncelenmesi
Sözlü anlatım,
13. Hafta
Roman Türünün Türk Edebiyatındaki İlk Örneklerinin İncelenmesi
Sözlü anlatım,
14. Hafta
Roman Türünün Türk Edebiyatındaki İlk Örneklerinin İncelenmesi
Sözlü anlatım,
15. Hafta
Roman Türünün Türk Edebiyatındaki İlk Örneklerinin İncelenmesi
Sözlü anlatım,
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci19.Yüzyıl Türk edebiyatını tanımlar.
ÖÇ-2
Bu dönemi önceki dönemlerle karşılaştırır.
ÖÇ-3
Edebiyatımıza giren yeni türleri öğrenir.
ÖÇ-4
Batı tesirli yenilikleri yorumlar.
ÖÇ-5
Nesir dili arayışlarını tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.