Öğrencilerin gerek öğrenciliklerinde gerekse mezuniyet sonrası çalışmalarında bilgisayar kullanarak, veri toplama, tasnif ve yazma aşamalarını daha kolay ve düzenli hale getirerek verimi arttırmak, elektronik metin yaratma ve yayınlama becerisi kazanmasını sağlamak. Hypertext oluşturma becerisi kazandırmak. Türkoloji alanına ait olan program ve veritabanlarını bilimsel çalışmalarında etkin bir biçimde kullanmasını sağlamak.
Metin analizi ve istatistik verilerini işleme uygulamaları – “Lava, Links”
Anlatım, uygulama
4. Hafta
Metin analizi ve istatistik verilerini işleme uygulaması
Anlatım, uygulama
5. Hafta
Elektronik metinlerin tanıtımı ve kullanımı
Anlatım, uygulama
6. Hafta
Elektronik metin yaratımı ve yayınlanması
Anlatım, uygulama
7. Hafta
Hypertext kullanımı ve oluşturma yöntemleri
Anlatım, uygulama
8. Hafta
Elektronik metin oluşturma uygulaması
Anlatım, uygulama
9. Hafta
Türkoloji alanına özel bilgisayar programları
Anlatım, uygulama
10. Hafta
MAKBİB kullanımı
Anlatım, uygulama
11. Hafta
EHTBE kullanımı
Anlatım, uygulama
12. Hafta
TÜYATOK kullanımı
Anlatım, uygulama
13. Hafta
İSAM veritabanı ulaşım ve araştırma
Anlatım, uygulama
14. Hafta
Türkoloji alanına özel bilgisayar programları - Uygulama
Anlatım, uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
İleri düzeyde metin analizi öğrenir ve elde ettiği verileri çalışmalarında kullanır.
ÖÇ-2
Elektronik metin oluşturmayı ve yayınlamayı, bu alanda kullanılan programları kullanma becerisi edinerek öğrenir.
ÖÇ-3
Hypertext oluşturmayı ve burada kullanılan programları kullanmayı öğrenir.
ÖÇ-4
Türkoloji alanına ait veritabanlarından veri edinme ve işleme yeteneği kazanır.
ÖÇ-5
Bilimsel çalışmalarında bu derste öğrendiği programları birbiriyle koordinasyonlu olarak kullanabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.