Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB603 6 Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı II 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı hakkında bilgi vermek, bu dönemde eser veren sanatkârları ve eserlerini tanıtmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11.00-13.00, AK1C0810 ve Perşembe 11.00-13.00, AK4B0305
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 10.00-10.30, 3D-13.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlama, yorumlama,inceleme, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru-cevap
Temel Kaynaklar Akyüz, Kenan, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Ankara, 1979

Banarlı, Nihat Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1971.

Kabaklı, Ahmet, Türk Edebiyatı Tarihi, C. 1 - 5, İstanbul 1994

Kaplan, Mehmet, Hikaye Tahlilleri, İstanbul 2002

Kudret, Cevdet, Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, İstanbul1979

Parlatır, İsmail, Cumhuriyet Döneminde Türk Hikâyeciliği, Ankara 1974
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı hakkında bilgi vermek. Sözlü anlatım
2. Hafta Cumhuriyet dönemi edebiyatını önceki dönemlerle karşılaştırmak, özelliklerini belirtmek. Sözlü anlatım
3. Hafta Cumhuriyet dönemi edebiyatını önceki dönemlerle karşılaştırmak, özelliklerini belirtmek. Sözlü anlatım
4. Hafta Bu dönemi besleyen kaynaklar hakkında bilgi vermek. Sözlü anlatım
5. Hafta Edebi türler hakkında bilgi vererek dönem sanatkârlarını tanıtmak. Sözlü anlatım
6. Hafta Dönemlerine göre incelememiz şu tarihlere göre olmaktadır: Sözlü anlatım
7. Hafta Cumhuriyetin 1923-1940 dönemi Sözlü anlatım
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Cumhuriyetin 1940-1950 dönemi Sözlü anlatım
10. Hafta Cumhuriyetin 1950- 1960 dönemi Sözlü anlatım
11. Hafta Cumhuriyetin 1960- 1980 dönemi Sözlü anlatım
12. Hafta Cumhuriyetin 1980- 2000 dönemi Sözlü anlatım
13. Hafta Cumhuriyetin 2000- günümüze kadar gelen dönemleri Sözlü anlatım
14. Hafta Cumhuriyetin 2000- günümüze kadar gelen dönemleri Sözlü anlatım
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 15
Sunum 1 25
Final 1 40


ÖÇ-1ÖğrenciTürk edebiyatınınbudöneminitanımlar.
ÖÇ-2Dönemin edebi türlerini,gelişimlerini inceler.
ÖÇ-3Dönemiönceki edebi dönemlerlekarşılaştırır.
ÖÇ-4Bu dönemin sanatkârlarını,eserlerini öğrenir.
ÖÇ-5Cumhuriyet dönemini besleyen kaynakları yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5