Akyüz, Kenan, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Ankara, 1979
Banarlı, Nihat Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1971.
Kabaklı, Ahmet, Türk Edebiyatı Tarihi, C. 1 - 5, İstanbul 1994
Kaplan, Mehmet, Hikaye Tahlilleri, İstanbul 2002
Kudret, Cevdet, Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, İstanbul1979
Parlatır, İsmail, Cumhuriyet Döneminde Türk Hikâyeciliği, Ankara 1974
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı hakkında bilgi vermek.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Cumhuriyet dönemi edebiyatını
önceki dönemlerle karşılaştırmak,
özelliklerini belirtmek.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Cumhuriyet dönemi edebiyatını
önceki dönemlerle karşılaştırmak,
özelliklerini belirtmek.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Bu dönemi besleyen kaynaklar
hakkında bilgi vermek.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Edebi türler hakkında bilgi vererek
dönem sanatkârlarını tanıtmak.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Dönemlerine göre incelememiz
şu tarihlere göre olmaktadır:
Sözlü anlatım
7. Hafta
Cumhuriyetin 1923-1940 dönemi
Sözlü anlatım
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Cumhuriyetin 1940-1950 dönemi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Cumhuriyetin 1950- 1960 dönemi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Cumhuriyetin 1960- 1980 dönemi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Cumhuriyetin 1980- 2000 dönemi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Cumhuriyetin 2000- günümüze
kadar gelen dönemleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Cumhuriyetin 2000- günümüze
kadar gelen dönemleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
15
Sunum
1
25
Final
1
40
ÖÇ-1
ÖğrenciTürk edebiyatınınbudöneminitanımlar.
ÖÇ-2
Dönemin edebi türlerini,gelişimlerini inceler.
ÖÇ-3
Dönemiönceki edebi dönemlerlekarşılaştırır.
ÖÇ-4
Bu dönemin sanatkârlarını,eserlerini öğrenir.
ÖÇ-5
Cumhuriyet dönemini besleyen kaynakları yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.