Tanzimat Dönemi edebiyatı hakkında genel bilgi vermek ve örnek metinleri incelemek.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
19. Yüzyılda Avrupa ve Aydınlanma
anlatım
2. Hafta
1839 -1860 Tanzimat Fermanı ve Yeni Düzenlemeler
anlatım
3. Hafta
Tanzimat Fermanı Sonrasında İstanbul'da Hayatın Değişmesi
anlatım, örnekleme, karşılaştırma
4. Hafta
Yeni türler, Gazetecilik
anlatım, örnekleme
5. Hafta
Başlangıç Dönemi (Münif Paşa)
anlatım, karşılaştırma
6. Hafta
Fikir Gazeteciliği ve Siyasî Gazeteler ( Şinasi , N. Kemal, Z. Paşa v.d.)
örnekleme
7. Hafta
Yeni Bir Edebiyat Anlayışı (Şinasi, N. Kemal, Ziya Paşa, Recaizade Ekrem, Beşir Fuat, Muallim Naci, Klasikler meselesi)
tartışma, soru-cevap
8. Hafta
ÖDEV TESLİM
Ödev1 yüzde 15 ve ödev2 yüzde 15'lik değerlendirme ölçütüne sahiptir.
9. Hafta
Tanzimat Dönemi I. ve II. Nesil Yazarlarının Edebiyata Bakışları
tartışma, soru-cevap, karşılaştırma
10. Hafta
II. Abdülhamit Dönemi (Ahmet Midhat Efendi, Mizancı Murat, Ahmet Rasim)
anlatım
11. Hafta
Türkçede Roman Kaynakları ve İlk Örnekler
örnekleme, soru-cevap
12. Hafta
İlk Çeviriler
örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma
13. Hafta
İlk Hikâyeci ve Romancılar
örnekleme, soru-cevap
14. Hafta
Tanzimat Dönemi Oyunları ve Yazarlar
anlatım, örnekleme
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tanzimat'ı hazırlayan koşullar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-2
Tanzimat sonrasındaki gelişmeleri bilir ve analiz eder.
ÖÇ-3
Tanzimat'la birlikte edebiyatımıza giren yeni türleri bilir ve örneklerini tartışır.
ÖÇ-4
Tanzimat'ın birinci kuşak sanatçılarını tanır ve eserlerini yorumlar.
ÖÇ-5
Tanzimat'ın ikinci kuşak sanatçılarını tanır ve eserlerini yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.