Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Rusça I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB511 Rusça I 2/0/0 SA Rusça 3
Dersin Amacı
1. Rus alfabesini okuyup yazmayı öğretmek.

2. Rusça tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimlerini öğretmek.

3. Rusçada isim cümlelerini (bu nedir? Ben …ım vs.) öğretmek.

4. Rusçada isimlerde ve sıfatlarda cinsiyet konusunu öğretmek.

5. Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çokluklarını öğretmek.

6. Rusçada basit zamanları ve isim durumlarını öğretmek.

Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Janetta Kankavi
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2019-2020 Güz döneminde bu ders teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog.
Temel Kaynaklar

1. Antonova, V.Ye., Nahabina, M.M., Safronova, M.V., Tolstıh, A.A., Doroga v Rossiyu 1, Multilingual, İstanbul, 2003.

2. Miller, L.V., Politova, L.V., , Rıbakova, İ.Ya., Uçebnik- 28 urokov russkogo yazıka dlya naçinayuşçih,

Multilingual, İstanbul, 2004.

Diğer Kaynaklar
1. Havronina, S.A.,  Harlamova, L.A.,  Russkiy yazık, Multilingual, İstanbul, 2005

2. Büyük Rusça-Türkçe Sözlük, Multiligual, İstanbul, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Rus Kiril alfabesi Anlatım, yazma, soru-cevap
2. Hafta Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
3. Hafta Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
4. Hafta Yazma, okuma ve telaffuz çalışmaları Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
5. Hafta İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.) Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
6. Hafta İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.) Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
7. Hafta Rusçada cinsiyet (isimlerde) Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
8. Hafta Vize Yazılı
9. Hafta Rusçada cinsiyet (sıfatlarda) Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
10. Hafta Rusçada çokluk ve çoklukta cinsiyet Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
11. Hafta Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çoklukları Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
12. Hafta Fiil çekimi- Şimdiki zaman Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
13. Hafta Fiil çekimi- Gelecek zaman Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
14. Hafta Fiil çekimi- Geçmiş zaman Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
15. Hafta FİNAL
16. Hafta FİNAL
17. Hafta FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Rus alfabesiyle yazılmış metinleri okuyabilir bu alfabeyle yazabilir.
ÖÇ-22. Rusça tanışma, tanıştırma gibi diyalogları yapabilir, yakın çevredeki eşyaların isimlerinin Rusçasını bilir.
ÖÇ-33. Rusçada isim cümlelerini (bu nedir? Ben …ım vs.) anlayabilir, kendisi bu tür cümleleri kurabilir.
ÖÇ-45. Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çokluklarını bilir ve bunları doğru kullanır.
ÖÇ-54. Rusçada isimlerde ve sıfatlarda cinsiyet konusunu bilir.
ÖÇ-66. Rusçada basit zamanları bilir, isim durumlarını (teklik) doğru kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6