1. Havronina, S.A., Harlamova, L.A., Russkiy yazık, Multilingual, İstanbul, 2005
2. Büyük Rusça-Türkçe Sözlük, Multiligual, İstanbul, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Rus Kiril alfabesi
Anlatım, yazma, soru-cevap
2. Hafta
Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
3. Hafta
Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
4. Hafta
Yazma, okuma ve telaffuz çalışmaları
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
5. Hafta
İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.)
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
6. Hafta
İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.)
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
7. Hafta
Rusçada cinsiyet (isimlerde)
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
8. Hafta
Vize
Yazılı
9. Hafta
Rusçada cinsiyet (sıfatlarda)
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
10. Hafta
Rusçada çokluk ve çoklukta cinsiyet
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
11. Hafta
Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çoklukları
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
12. Hafta
Fiil çekimi- Şimdiki zaman
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
13. Hafta
Fiil çekimi- Gelecek zaman
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
14. Hafta
Fiil çekimi- Geçmiş zaman
Anlatım, yazma, soru-cevap, diyalog
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Rus alfabesiyle yazılmış metinleri okuyabilir bu alfabeyle yazabilir.
ÖÇ-2
2. Rusça tanışma, tanıştırma gibi diyalogları yapabilir, yakın çevredeki eşyaların isimlerinin Rusçasını bilir.
ÖÇ-3
3. Rusçada isim cümlelerini (bu nedir? Ben …ım vs.) anlayabilir, kendisi bu tür cümleleri kurabilir.
ÖÇ-4
5. Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çokluklarını bilir ve bunları doğru kullanır.
ÖÇ-5
4. Rusçada isimlerde ve sıfatlarda cinsiyet konusunu bilir.
ÖÇ-6
6. Rusçada basit zamanları bilir, isim durumlarını (teklik) doğru kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.