Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Türk Dili ve Edebiyatı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Yeni Türk Edebiyatı Metin Çözümlemeleri I

Yeni Türk Edebiyatı Metin Çözümlemeleri I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB509 Yeni Türk Edebiyatı Metin Çözümlemeleri I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Tanzimat Sonrası Türk edebiyatı metinlerini orijinal yazı ve dilinden okuyup değerlendirmek.   
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi günü 11.00-13.00 saatleri arasında AK5B12-14-16 dersliğinde yürütülmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba günleri 14.00-15.00 saatleri arasında görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar - Yetiş, Kâzım, 2003, Yeni Türk Edebiyatı Seçme Metinler, Kitabevi, İstanbul

- Ebüzziya Tevfik, 1913, Nümune-i Edebiyatı Osmaniye, Matbaa-i Ebüzziya, İstanbul.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Han Duvarları-Faruk Nafiz Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
2. Hafta Aruza Veda- Halit Fahri Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
3. Hafta Türkçülük Nedir?- Ziya Gökalp Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
4. Hafta Mahurdan Gazel- Yahya Kemal Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
5. Hafta Şerefâbâd- Yahya Kemal Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
6. Hafta Yeni Lisan- Ömer Seyfeddin Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
7. Hafta Yeni Lisan- Ömer Seyfeddin Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
8. Hafta Vize sınavı
9. Hafta Bülbül- Mehmet Âkif Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
10. Hafta Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar-Ahmet Hâşim Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
11. Hafta Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar-Ahmet Hâşim Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
12. Hafta Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar-Ahmet Hâşim Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
13. Hafta Bir Günün Sonunda Arzu- Ahmet Haşim Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
14. Hafta Fecr-i Âti Beyannamesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Eski harfi metinleri okur ve dönemini belirtir.
ÖÇ-2Okuduğu metinleri yorumlar.
ÖÇ-3Tanzimat sonrası metinlerinde geçen kavramların dayandığı kültürel ve edebi temelleri gösterir.
ÖÇ-4Metinlerdeki fikirleri analiz eder.
ÖÇ-5Okuduğu eski harfli metinleri edebiyat, fikir ve kültür tarihimiz açısından çözümler ve değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5