Öğretmenlik alan bilgisi derslerinin amacı, öğrencileri Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliğine donanımlı bir şekilde hazırlamaktır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 15.00-17.00 saatleri arasında sanal sınıfta yürütülür.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı günü 17.00-17.30 saatleri arasında CATS üzerinden görüşülür.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
Temel Kaynaklar
Akyüz, Kenan, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İst.1990
Banarlı, Nihat Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, 2.Cilt, İstanbul 1971.
Çetişli, İsmail, Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Akçağ Yay., Ankara, 2009
Finn, P. Robert. (1984) Türk Romanı, (İlk Dönem 1872-1900), Çev. Tomris Uyar, Ankara, Bilgi Yayınevi.
Kabaklı, Ahmet, Türk Edebiyatı Ansiklopedisi, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları, İstanbul, 1994.
Kantarcıoğlu, Sevim, Edebiyat akımları Platon'dan Derridaya, Paradigma Yayınları, 2009.
Kefeli, Emel, Metinlerle Batı Edebiyatı Akımları, İstanbul, Akademik Kitaplar, 2009.
Levent, Agâh Sırrı, Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara1984
Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul 1994
Tanpınar, Ahmet Hamdi, 19. Asır Türk edebiyatı Tarihi, İstanbul 1976
Türk Dili Dergisi Yazın Akımları Özel Sayısı, Ankara, Ocak 1981, sayı:349
Yılmaz, Durali. (1990) Roman Kavramı ve Türk Romanının Doğuşu, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanzimat dönemi Türk edebiyatı, I. Nesil- Önemli temsilcileri- Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
2. Hafta
Tanzimat dönemi Türk edebiyatı, II. Nesil- Önemli temsilcileri- Recaizâde Mahmut Ekrem, Abdülhak Hamit
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
3. Hafta
Tanzimat Döneminde edebiyatımıza yeni giren türler ve gelişimi
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
4. Hafta
Tanzimat Döneminde edebiyatımıza yeni giren türler ve gelişimi
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
5. Hafta
Servet-i Fünûn Dönemi ve önemli temsilcileri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
6. Hafta
Servet-i Fünûn Dönemi ve önemli temsilcileri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
7. Hafta
Fecr-i Âti dönemi ve önemli temsilcileri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı ve önemli temsilcileri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
10. Hafta
Cumhuriyet Dönemi şiirinde I. Yeni
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
11. Hafta
Cumhuriyet Dönemi şiirinde II. Yeni
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
12. Hafta
Cumhuriyet Dönemi romanının önemli temsilcileri ve eserleri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
13. Hafta
Batı ve Türk Edebiyatında Edebi akımlar ve önemli temsilcileri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
14. Hafta
Batı ve Türk Edebiyatında Edebi akımlar ve önemli temsilcileri
Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, araştırma.
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci edebiyat tarihinin dönemlerini öğrenir.
ÖÇ-2
Türk edebiyatının temsilcilerini tanır.
ÖÇ-3
Edebiyatımıza giren yeni türleri öğrenir.
ÖÇ-4
Edebi akımlar ve temsilcileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5
Bir edebi metni okur ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.