Servet-i Fünun Edebiyatında Ortak Duyuş Tarzı ve Temalar
anlatım, karşılaştırma
4. Hafta
Servet-i Fünun Şiiri
anlatım, örnekleme
5. Hafta
Tevfik Fikret : Sanat Anlayışı, Şiirlerinden Örnekler
anlatım, örnekleme
6. Hafta
Cenap Şehabettin: Sanat Anlayışı, Şiirlerinden Örnekler
anlatım, örnekleme
7. Hafta
Servet-i Fünun Romanı: Halit Ziya Uşaklıgil ve Eserleri
anlatım, örnekleme
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Bir Nesil Romanı Olarak Mai ve Siyah
tartışma, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma
10. Hafta
Mehmet Rauf (Eylül)
tartışma, soru-cevap, örnekleme
11. Hafta
1908 Sonrasında Fikir Hareketleri
anlatım, soru-cevap
12. Hafta
Milli Edebiyat Dönemi: Tanım ve Örnek Metinler
tartışma, örnekleme
13. Hafta
Milli Edebiyat Dönemindeki Edebiyat Toplulukları
anlatım, örnekleme
14. Hafta
Fecr-i Âti Topluluğu
tartışma, soru-cevap, örnekleme
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
5
25
Final
1
40
ÖÇ-1
Servet-i Fünun dönemini hazırlayan koşullar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Servet-i Fünun dönemini önceki dönemlerle karşılaştırır ve analiz eder.
ÖÇ-3
Servet-i Fünun şairleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur ve eserlerini değerlendirir.
ÖÇ-4
Servet-i Fünun öykü ve romancıları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur ve eserlerini değerlendirir.
ÖÇ-5
servet-i Fünun dönemi tenkit yazıları hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.