Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Farsça II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB606 Farsça II 2/0/0 SA Farsça 3
Dersin Amacı
Osmanlı Türkçesi dönemine ait eserleri ve Klâsik edebiyat metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Farsçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Klâsik edebiyat geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi günü 13.00-15.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe günü 13.00-15.00 saatleri arasında Cats üzerinden görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
Temel Kaynaklar
Öztürk, Mürsel (1995), Farsça Dilbilgisi, Murat Kitabevi Yayınları, Ankara.

Nazif Şahinoğlu,  Farsça Grameri Sarf ve Nahiv,Kitabevi Yayınları, İstanbul.

Ahmet Ateş, Farsça Grameri.Tercüman Yayınları, İstanbul

Mehmet Kanar, Farsça -Türkçe sözlük
Mehmet Kanar, Farsça Konuşma Klavuzu
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Filler çekimlerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
2. Hafta Filler çekimlerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
3. Hafta Farsça zaman ve dilek kiplerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
4. Hafta Farsça zaman ve dilek kiplerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
5. Hafta Metin okuma ve uygulama Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
6. Hafta Metin okuma ve uygulama Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
7. Hafta Metin okuma ve çeviri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
8. Hafta Ara Sınav Yazılı
9. Hafta Metin okuma ve çeviri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
10. Hafta Modern Farsça metinleri okuma Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
11. Hafta Klâsik metin okuma ve uygulama Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
12. Hafta Klâsik metin okuma ve uygulama Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
13. Hafta Metin okuma ve çeviri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
14. Hafta Metin okuma ve çeviri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama
15. Hafta Final Yazılı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Farsça şahıs zamirlerini tanır.
ÖÇ-2Farsça çekim eklerini tanır.
ÖÇ-3Farsça yapım eklerini tanır.
ÖÇ-4Farsça fiilleri zamanına göre çekimler.
ÖÇ-5Farsça cümle yapısını kavrar.
ÖÇ-6Başlangıç düzeyinde Farsça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir.
ÖÇ-7Klâsik Fars şiirinden örnekleri tanır, yorumlar ve Klâsik Türk edebiyatı örnekleriyle mukayese eder.
ÖÇ-8Başlangıç düzeyinde modern Farsça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6                
ÖÇ 7                
ÖÇ 8