Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Araştırma Metotları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB614 Araştırma Metotları 0/4/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Lisans öğretiminde bilimsel esas ve yöntemlere uygun metin oluşturmanın teknik altyapısının oluşturulması
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu; Öğr. Gör. İsa Kocakaplan Pazartesi, 13.00-15.00, AK3B0709 ve Çarşamba 11.00-13.00, AK3C0709 B Grubu; Dr. Öğr. Üyesi Cemil Gülseren Pazartesi, 13.00-15.00, AK2B1113 veÇarşamba, 11.00-13.00, AK4C1618
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. İsa Kocakaplan, Pazartesi, 15.00-16.00, 3D11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar  

- Seyidoğlu, Halil, 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.

  - Develi, Hayati (Editör), 2009, UTEK 2007-1 Bildiriler Türkçenin Sözdizimi, İKÜ Yayınları, İstanbul.

- Develi, Hayati (Editör), 2009, UTEK 2007-2 Bildiriler Türk Edebiyatında Üslup Arayışları, İKÜ Yayınları, İstanbul.

-Ceylan, Ömür (Editör), 2013, TUDOK 2012 BİLDİRİLER, İKÜ Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilimsel Düşünce Yöntemi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
2. Hafta Araştırma Türleri ve Veri Toplama Yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
3. Hafta Kütüphanelerden Yararlanma Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
4. Hafta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır? Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
5. Hafta Araştırma Raporunun Biçimsel Yapısı Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
6. Hafta Dipnotlu Kaynak Gösterme Yöntemi Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
7. Hafta Metin içi Kaynak Gösterme Yöntemi Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
8. Hafta Vize sınavı Vize sınavı yerine proje de verilebilir. O takdirde A derecesindeki ödev final notunu 10 puan, B derecesindeki ödev final notunu 5 puan etkiler. Diğerleri etkilemez.
9. Hafta Metin Aktarmaları Nasıl Yapılır? Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
10. Hafta Metin oluşturmada Bilgisayar Kullanımı Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
11. Hafta internet Kaynaklarından Yaralanma Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
12. Hafta Bilimsel Metinde Dil Kullanımı Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
13. Hafta Bilimsel Metinde Tablo Şekil ve Grafikler Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
14. Hafta Hazırlanan Projelerin Değerlendirilmesi Örnek makale sunumu ve değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Bilimsel araştırmanın evrelerini uygular.
ÖÇ-2Topladığı verileri metnin amacı doğrultusunda analiz eder.
ÖÇ-3Araştırdığı kaynaklardan yaralanarak yeni metinler oluşturur.
ÖÇ-4Bilimsel yazım kurallarına uygun makale ve projeler geliştirir.
ÖÇ-5Alanı ile ilgili konularda bilimsel verileri değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5