1. Türkçenin ana dili Türkçe olanlara öğretilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri öğretmek.
2. Türkçe öğretim tekniklerini seçme ve ayırma işini yapabilmesini sağlamak.
3. Türkçe öğretim etkinliklerini planlayabilmelerini sağlamak.
4.Türkçeyi her düzeyde öğretebilmesini sağlamak.
5. Dil öğretim tekniklerini öğretmek.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dil, Anadili ve Öğretimi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Türkçenin Öğretilmesi Tarihi Gelişimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Türkçe Öğretiminin Hedef ve İlkeleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
4. Hafta
Öğretimde Kullanılan Strateji, Yöntemleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
5. Hafta
Öğretimde Kullanılan Teknikler
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
6. Hafta
Türkçe Öğretiminde Ortamlar
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
7. Hafta
Yazma Öğretimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Dinleme Öğretimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
10. Hafta
Okuma Öğretimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
11. Hafta
Konuşma Öğretimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
12. Hafta
Dilbilgisi Öğretimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
13. Hafta
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
14. Hafta
Türkçe öğretim Etkinliklerini Planlama
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Final
1
100
ÖÇ-1
1. Türkçenin hem ana dili Türkçe olanlara hem de yabancılara öğretilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir.
ÖÇ-2
2. Yabancı dil öğretim tekniklerini seçme ve ayırma işini yapabilir.
ÖÇ-3
3. Amaca uygun yöntem seçebilir.
ÖÇ-4
4.Türkçeyi her düzeyde öğretebilir.
ÖÇ-5
5. Dil öğretim tekniklerini bilir ve uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.