Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocuk Edebiyatı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB111 Çocuk Edebiyatı 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çocuk edebiyatının çocuk gelişimi açısından önemini, çocuk edebiyatı türlerini, Türk edebiyatının çocuklar için ortaya koyduğu eserlerini incelemek ve araştırmakla ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09:00-11:00, 4B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç. Dr. Hacer Gülşen, Haftaiçi Her Gün, 3D 15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -ANLATMA ,YORUMLAMA, ÖRNEKLEME, UYGULAMA
Temel Kaynaklar -BAYMUR FUAT, DEMİRAY KEMAL, ÇOCUK EDEBİYATI ANTOLOJİSİ, MAARİF BASIMEVİ,ANKARA, 1957

GÖKŞEN, NACİ ENVER, ÖRNEKLERİYLE ÇOCUK EDEBİYATIMIZ, YENİ MATBAA, İSTANBUL, 1966

TURLA, AYŞE, OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK EDEBİYATI,ANKARA, 2015

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Edebiyatı nedir? Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
2. Hafta Çocuk Edebiyatı nedir? Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
3. Hafta Okul öncesi dönemde Çocuk Edebiyatı Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
4. Hafta Okul öncesi dönemde Çocuk Edebiyatı Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
5. Hafta Okul çağında okuma alışkanlıkları Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
6. Hafta Okul çağında okul kitaplıkları Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
7. Hafta Dramatizasyon ve çeşitleri Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
8. Hafta Vize Uygulama
9. Hafta Edebi Türler: Destan ve bu türde örnekler Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap, karşılaştırma
10. Hafta Efsane ve bu türde örnekler Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap, karşılaştırma
11. Hafta Masal türü ve bu türde örnekler Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap, karşılaştırma
12. Hafta Fabl ve bu türde örnekler Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap, karşılaştırma
13. Hafta Şiir türünde örnekler Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap, karşılaştırma
14. Hafta Hikâye ve bu türde örnekler Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap, karşılaştırma
15. Hafta Roman ve bu türde örnekler Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap, karşılaştırma
16. Hafta Çocuklar için bir kitap yazma çalışması Uygulama
17. Hafta Final Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Türk edebiyatının farklı dönemlerindeki çocuklarla ilgili/çocukların faydalanması için hazırlanan edebi eserlerle ilgili bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Çocuk edebiyatı ürünlerini türlerine göre sınıflandırır ve türler arası araştırma çalışmaları yapabilir.
ÖÇ-3Çocuk edebiyatının ürünlerini yazıldıkları dönemlere göre karşılaştırarak ortaya yeni bilgiler koyabilir.
ÖÇ-4Çocuk edebiyatı eserlerini onları yazan yazarların veya şairlerin diğer eserleriyle karşılaştırarak elde ettiği bilgileri araştırmalarında kullanabilir.
ÖÇ-5Yabancı dil bilgisi dahilinde başka dillerde yazılan çocuk edebiyatı eserlerini Türk edebiyatının çocuk edebiyatı eserleriyle karşılaştırabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5