Bu dersin amacı çocuk edebiyatının çocuk gelişimi açısından önemini, çocuk edebiyatı türlerini, Türk edebiyatının çocuklar için ortaya koyduğu eserlerini incelemek ve araştırmakla ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00-11:00, 4B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Doç. Dr. Hacer Gülşen, Haftaiçi Her Gün, 3D 15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-ANLATMA ,YORUMLAMA, ÖRNEKLEME, UYGULAMA
Temel Kaynaklar
-BAYMUR FUAT, DEMİRAY KEMAL, ÇOCUK EDEBİYATI ANTOLOJİSİ, MAARİF BASIMEVİ,ANKARA, 1957
GÖKŞEN, NACİ ENVER, ÖRNEKLERİYLE ÇOCUK EDEBİYATIMIZ, YENİ MATBAA, İSTANBUL, 1966
TURLA, AYŞE, OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK EDEBİYATI,ANKARA, 2015
Türk edebiyatının farklı dönemlerindeki çocuklarla ilgili/çocukların faydalanması için hazırlanan edebi eserlerle ilgili bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Çocuk edebiyatı ürünlerini türlerine göre sınıflandırır ve türler arası araştırma çalışmaları yapabilir.
ÖÇ-3
Çocuk edebiyatının ürünlerini yazıldıkları dönemlere göre karşılaştırarak ortaya yeni bilgiler koyabilir.
ÖÇ-4
Çocuk edebiyatı eserlerini onları yazan yazarların veya şairlerin diğer eserleriyle karşılaştırarak elde ettiği bilgileri araştırmalarında kullanabilir.
ÖÇ-5
Yabancı dil bilgisi dahilinde başka dillerde yazılan çocuk edebiyatı eserlerini Türk edebiyatının çocuk edebiyatı eserleriyle karşılaştırabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.