Edebiyatın güzel sanatlar ile ilişkisini öğrenmek ve bir edebi eser ile estetik üzerine değerlendirme yapmak.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Berna Civalıoğlu Sevindik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13.00-15.00, 3C 4 6
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10.00-11.00, 3D 09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma.
Temel Kaynaklar
Felsefe Edebiyat ve Güzel Sanatlar, S. Hüseyin Nasr.
Estetik Güzel Sanat Üzerine Dersler.
Diğer Kaynaklar
Güzel Sanatlar-AÖF Ders Kitabı;
Yahya Kemal Beyatlı- Itri, Süleymaniye’de Bayram Sabahı;
Ahmet Hamdi Tanpınar- Bursa’da Zaman;
Mehmet Kaplan- Cenap Şahabettin’in Şiirlerinde Pitoresk, Cenap Şahabettin’in Şiirlerinde Ses ve Mûsikî vb. şiir ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilim ve sanat arasındaki ilişki
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
2. Hafta
Edebiyat ve resim arasındaki ilişki
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
3. Hafta
Edebiyat ve müzik arasındaki ilişki
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
4. Hafta
Edebiyat ve heykel arasındaki ilişki
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
5. Hafta
Örnek metinlerin incelenmesi
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
6. Hafta
Örnek metinlerin incelenmesi
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
7. Hafta
Örnek metinlerin incelenmesi
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Ara sınav soruları üzerine değerlendirme
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
10. Hafta
Şiir örneği üzerinden resim sanatı değerlendirmesi
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
11. Hafta
Şiir örneği üzerinden müzik sanatı değerlendirmesi
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
12. Hafta
Edebiyat ve estetik ilişkisi
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
13. Hafta
Edebiyat ve estetik ilişkisi
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
14. Hafta
Edebiyat ve sanat ilişkisi üzerine genel değerlendirme
Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Edebiyat ve estetik arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ-2
Estetik üzerine kavramsal çıkarımlar yapabilir.
ÖÇ-3
Bir edebi eser ile bir sanat dalı arasında ilişki kurar
ÖÇ-4
Farklı estetik kuramlarını edebi esere uygular.
ÖÇ-5
Estetik kuramlarını tanır ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.