Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB503 5 Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı I 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin Cumhuriyet Dönemi Türk şiiri ve şairleri hakkında kapsamlı bir bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Kayhan Şahan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri PAZARTESİ- 13:00-15:00 (AK5B 12-14-16), PERŞEMBE, 11:00-13:00 (AK ZB1)
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan, SALI, 15.00.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
Temel Kaynaklar Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı Ansiklopedisi, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları, İstanbul, 1994.

Nihat Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1971.

Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Yayınları, İstanbul, 2005.

Durali Yılmaz, Roman Sanatı ve Toplum, Akçağ Yayınları, Ankara, 1996.

Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları, Ankara, 1998.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Millî Edebiyat Döneminden Cumhuriyet Dönemine geçiş; Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk şiiri anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
2. Hafta Beş Hececiler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
3. Hafta Yedi Meşaleciler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
4. Hafta Ziya Osman Saba: Şiirlerinden örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
5. Hafta Garip Akımı anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
6. Hafta Orhan Veli: Şiirlerinden örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
7. Hafta Cahit Sıtkı, Ahmet Muhip: Şiirlerinden Örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
8. Hafta ÖDEV TESLİMİ Ödev1 yüzde 15 ve Ödev2 yüzde 15'lik değerlendirme ölçütüne sahiptir.
9. Hafta II. Yeni anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
10. Hafta Cemal Süreya: Şiirlerinden örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
11. Hafta Nazım Hikmet: Şiirlerinden örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
12. Hafta Necip Fazıl: Şiirlerinden örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
13. Hafta Behçet Necatigil: Şiirlerinden örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
14. Hafta Attila İlhan: Şiirlerinden Örnekler anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Cumhuriyet Dönemi şiirine önceki dönemlerin etkisini bilir ve yorumlar.
ÖÇ-2Bu dönemdeki şiir topluluklarını ve edebî hareketleri tanır.
ÖÇ-3Söz konusu hareketlerin edebiyatımızdaki yerini ve etkisini tartışır.
ÖÇ-4Cumhuriyet Dönemi Türk şairlerinin eserlerini çözümler.
ÖÇ-5Türk şiirinin güncel durumunu tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5