Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Türk Dili ve Edebiyatı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Klasik Türk Edebiyatı - Metin Tahlilleri

Klasik Türk Edebiyatı - Metin Tahlilleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB312 Klasik Türk Edebiyatı - Metin Tahlilleri 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Klasik Türk edebiyatında örnek metin tahlil çalışmalarının incelenmesi ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin alana dair derinlemesine bilgi edinmesini sağlamak.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri CUMA, 15.00-17.00, SANAL SINIF
Görüşme Saatleri ve Yeri SALI, 13.00-15.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  -Anlatım

-Tartışma

-Soru-Yanıt

-Uygulama-Alıştırma

-Sorun/Problem Çözme
Temel Kaynaklar  TARLAN, Ali Nihad (2004), Şeyhî Divanı'nı Tedkik, Akçağ Yayınları, Ankara.

 TOLASA, Harun (2001), Ahmet Paşa'nın Şiir Dünyası, Akçağ Yayınları, Ankara.

 ÇAVUŞOĞLU, Mehmed (1971), Necati Bey Divanı'nın Tahlil, MEB, Ankara.

 KURNAZ, Cemal (1987), Hayâlî Bey Divanı’nın Tahlili, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.

 SEFERCİOĞLU, Nejat (1990), Nev'i Divanı'nın Tahlili, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş. Metinle ilgili şerh, inceleme, tahlil, çözümleme vb. kavramların açıklanması. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
2. Hafta Metin tahlillerinin genel planı. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
3. Hafta Şeyhi Divanı (Tahlil) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
4. Hafta Şeyhi Divanı (Uygulama) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
5. Hafta Ahmed Paşa Divanı (Tahlil) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
6. Hafta Ahmed Paşa Divanı (Uygulama) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
7. Hafta Necati Bey Divanı (Tahlil) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Necati Bey Divanı (Uygulama) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
10. Hafta Nev'i Divanı (Tahlil) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
11. Hafta Nev'i Divanı (Uygulama) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
12. Hafta Hayali Bey Divanı (Tahlil) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
13. Hafta Hayali Bey Divanı (Uygulama) anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
14. Hafta Mesnevi Tahlilleri anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
15. Hafta Mensur Eser İnceleme Örnekleri anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma, uygulama
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 35
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 30


ÖÇ-1Şerh, İnceleme, Tahlil, Çözümle vb. kavramları açıklar.
ÖÇ-2Klasik metinler üzerinde tahlil uygulaması yapar.
ÖÇ-3Klasik metinleri yorumlar.
ÖÇ-4Klasik metinlere modern yaklaşımları tanır.
ÖÇ-5Klasik metinlerin tahliline dair çeşitli görüşleri tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5