Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Klasik Türk Edebiyatı Tarihi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB413 Klasik Türk Edebiyatı Tarihi II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Klasik Türk edebiyatı tarihinde 17. yüzyıldan 19. yüzyıl ortalarına kadar önemli şair/yazar ve eserlerin bilinmesini sağlamak. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2018-2019 Bahar döneminde bu ders teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
Temel Kaynaklar  -LEVEND, Agah Sırrı (1988), Türk Edebiyatı Tarihi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.

-ŞENTÜRK Ahmet Atilla, KARTAL Ahmet (2007), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta 17. yüzyılın önemli temsilcileri ve eserleri (Klasik Üslup ve Sebk-i Hindî şairleri). anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
2. Hafta 17. yüzyılın önemli temsilcileri ve eserleri (Hikemî ve Mahallî Üslup şairleri). anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
3. Hafta 17. yüzyıl mesnevi yazarları ve eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
4. Hafta 17. yüzyıl tezkire ve biyografik eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
5. Hafta 17. yüzyıl mensur eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
6. Hafta 17. yüzyıl tarihler, ilmî eserler ve seyahatnameleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
7. Hafta 17. yüzyıl şerh ve diğer eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta 18. yüzyılın önemli temsilcileri ve eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
10. Hafta 18. yüzyıl mesnevi yazarları ve eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
11. Hafta 18. yüzyıl mensur eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
12. Hafta 18. yüzyıl tezkire ve biyografik eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
13. Hafta 18. yüzyıl şerh, sözlük ve diğer eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
14. Hafta 19. yüzyılın önemli temsilcileri ve eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
15. Hafta 19. yüzyıl şerh, sözlük ve diğer eserleri. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yüzyıllara göre, önemli şair/yazar ve eserleri belirtir.
ÖÇ-2Mesnevi edebiyatının önemli temsilcilerini ve eserlerin yüzyıllara göre özelliklerini tanır.
ÖÇ-3Mensur eserler ve özelliklerini belirtir.
ÖÇ-4Biyografi ve tarih eserlerini çözümler.
ÖÇ-5Şerh ve sözlüklerin önemini açıklar.
ÖÇ-6Edebî türlerin tarih içindeki yerini ve özelliklerini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6