Dersin amacı, taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunu kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak, taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunun ilke ve kurallarını öğretmek ve uygulanmasını örneklerle göstermektir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr. Üyesi Sakine Nilüfer BİLGİN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09.00-10.45, CEHAMER İkiz Salon
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı ve Perşembe, Şirinevler Yerleşkesi, H502-01 Nolu Oda
n.bilgin@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü anlatım, örnek uyuşmazlıklarla ilgili olarak karşılıklı tartışma.
Temel Kaynaklar
- Nusret İlker Çolak, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku, 2. bası, XII Levha Yayıncılık, İstanbul 2015.
- Oğuz Sancakdar, Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Hukuku (Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım), 2. baskı, Seçkin, Ankara 2012.
- Ahmet Kürşat Ersöz, Türk İdare Hukuku Kapsamında Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, XII Levha Yayıncılık, İstanbul, 2017.
- Hasan Gök, Koruma Alanlarındaki İmar Uygulamaları, XII Levha Yayıncılık, istanbul, 2017.
- Ali Yağcı, Rabia Taş, Tuğçe Kılıç, Açıklamalı , İçtihatlı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 2. Baskı, Adalet Yayınevi, 2016.
- Oğuz Sancakdar, Eser us, Mine Kasapoğlu Turhan, Lale Burcu Önüt, Serkan Seyhan, İdare Hukuku Teorik Çalışma Kitabı, 9. Baskı, Seçkin Yayınları, 2020.
2. Danıştay Resmi İnternet Sitesi, www.danistay.gov.tr
3. Uyuşmazlık Mahkemesi Resmi İnternet Sitesi, http://www.uyusmazlik.gov.tr/
4. Resmi Gazete, www.basbakanlik.gov.tr
5. Adalet Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi, www.adalet.gov.tr
6. Türkiye Barolar Birliği Resmi İnternet Sitesi, www.barobirlik.org.tr
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amacı ve içeriği hakkında genel bilgiler;
dersin işlenme metodu hakkında bilgi verilmesi;
öğrencilere dersin işlenişi ile ilgili materyallerin verilmesi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması Hukukunun özellikleri ve kaynakları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlığı kavramı ve türleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının hukuki niteliği
Sözlü anlatım
5. Hafta
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Tespiti ve Tescili
Sözlü anlatım
6. Hafta
Koruma Bölge Kurullarının Yapısı ve İşleyişi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Doğal sitler ve hukuki rejimi
Sözlü anlatım
8. Hafta
Kentsel sit
Sözlü anlatım
9. Hafta
Arkeolojik sit
Sözlü anlatım
10. Hafta
Tarihi sit
Sözlü anlatım
11. Hafta
Tescilli eski eserler
Sözlü anlatım
12. Hafta
Somut olmayan kültürel miras
Sözlü anlatım
13. Hafta
Koruma-kullanma dengesi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Koruma amaçlı imar planları
Sözlü anlatım
15. Hafta
Dönemsonu sınavı
16. Hafta
Dönemsonu sınavı
17. Hafta
Dönemsonu sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması Hukukunu kavram olarak tanımlayabilir.
ÖÇ-2
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması Hukukunun özelliklerini açıklayabilir.
ÖÇ-3
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması Hukuku kurallarını uyuşmazlıklara uygulayabilir.
ÖÇ-4
Anayasada Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması Hukukunu etkileyen anayasal ilkeleri uygular.
ÖÇ-5
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması Hukukuna ilişkin temel konuları öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
1- Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme becerisine sahip olması;
PÇ-2
2- Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olması
PÇ-3
3- Modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olması
PÇ-4
4- Türkçe’yi sözlü ve yazılı etkin kullanabilme becerisine sahip olması;
PÇ-5
5- En az bir yabancı dilde mesleki literatürü takip edebilme becerisine sahip olması
PÇ-6
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
PÇ-7
7- Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olması
PÇ-8
8- Somut bir olayın çözümlenmesinde edindiği bilgiyi uygulayabilme becerisine sahip olması
PÇ-9
9- Özel hukuk kişileri arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olması ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olması
PÇ-10
10- Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olması ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olması
PÇ-11
11- Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak mesleği icra etme becerisine sahip olması
PÇ-12
12- Uluslararası toplumun yapısı ile ilişki biçimleri konusundaki temel kavram ve kurallara hâkim olması; bunları yorumlayabilme ve tartışabilme becerisine sahip olması
PÇ-13
13- Uluslararası toplumun ortak sorunlarını ve olası çözümlerini değerlendirebilecek temel bilgiye sahip olması
PÇ-14
14- Ulusal-üstü yargısal nitelikteki insan hakları organlarına başvurabilecek ve süreci takip edebilecek bilgi birikimine sahip olması
PÇ-15
15- Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olması
PÇ-16
16- Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması
PÇ-17
17- Hukuk biliminin ve hukuk sistemlerinin tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olması
PÇ-18
18- Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olması
PÇ-19
19- Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olması
PÇ-20
20- Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olması
PÇ-21
21- Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olması
PÇ-22
22- Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olması
PÇ-23
23- Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-24
24- Bireyler arasındaki ilişkiler çerçevesinde ortaya çıkan yeni ihtiyaçları karşılamaya yönelik düzenlemeleri ve hukuki arayışları takip edebilme becerisine sahip olması
PÇ-25
25- Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması
PÇ-26
26- Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olması
PÇ-27
27- Uluslararası yargı organlarının yapısı ve işleyiş biçimleri hakkında bilgi sahibi olması