Öğrencilerin medyadaki gerek ulusal gerekse evrensel işleyişi, pratik göstergelerle tartışmaları;
müşteri olarak medyadan satın aldıkları algıları doğru temeller üzerine oturtmaları için rehberlik;
yakından izledikleri kanaat önderlerini değerlendirmelerinde pasif alıcı konumundan aktif değerlendirici konumuna taşınmaları; medyanın birey ve toplumu nasıl etkilediğini izleyebilme becerisi kazanmaları; genel olarak düşünsel planda “bütünlenmiş” bir yetişkin olarak üniversite sonrası hayata daha hazır hale getirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam zorunludur.
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.İlker Sarıer
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-12-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Program esas olarak karşılıklı etkileşimle sürdürülür. Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
Temel Kaynaklar
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, İbrahim E. Bilici, Nobel yayıncılık, Baskı Sayısı : 2. Basım (2018), ISBN: 9786051338392 Medya ve Demokrasi, Joan Keane (2015) ISBN 9755390308 Günlük gazeteler, gazete ekleri, iş, ekonomi ve toplumsal yaşam ile ilgili dergiler
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk Basın Tarihine Kısa Bir Bakış
Program esas olarak karşılıklı etkileşimle sürdürülür. Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
2. Hafta
Liderler, imajlar ve medya
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
3. Hafta
İnsan Hakları, Demokrasi ve Medya
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
4. Hafta
Kitlesel Medya Nasıl Bir Satıcı
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
5. Hafta
Kimlikler ve Medyanın Kimlikler Üzerindeki Rolü
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
6. Hafta
Bir ekol olarak “alaturka” nedir ve dünya kültürleri üzerine etkisi
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
7. Hafta
Gazetelerde ve televizyonlarda düşüncenin ve yorumun yeri neresidir?
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
8. Hafta
Medya (gazeteler, televizyonlar ve sosyal medya) hakkındaki algılar
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
9. Hafta
Medya ile siyaset, iş dünyası ve sanat dünyasının ilişkileri
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
10. Hafta
Sosyal medya gerçeği ile klasik medya arasındaki yakınlık ve uzaklık nasıl anlaşılmalıdır? İnternet teknolojisinin üstünlükleri ve zaafları nelerdir?
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
11. Hafta
Medyada Marka Terörü. İnsan ve eşya olarak markalaştırılan unsurların okur ve izleyicilerde yarattığı psikolojik etkiler
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
12. Hafta
Medya ve hukuk
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
13. Hafta
Yerel medya ile küresel medya arasındaki etkileşimler
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.
14. Hafta
Medya okur yazarlığı nedir?
Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, günlük gazete ve haftalık dergilerden örnekler sınıfa getirilir. Medya ve Basın tarihi ile ilgili kitaplar irdelenir.