Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yenilik Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IIBF0073 Yenilik Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Yenilik Yönetimi Dersinin Amacı;


Hızlı rekabetin yoğun olduğu günümüzde, organizasyonlar, ayakta kalabilmek için yeniliğe, yenileşmeye ve de yeniliğin kurum içinde yeşertilmesine ihtiyaç duymaktadırlar.

Bu durum ayrıca, yenilik aksiyonlarının iyi yönetilmesini de beraberinde getirmektedir. Yenilik Yönetimi dersi işte bu sürecin yapı taşlarını oluşturan ve kritik rol oynayan faktörleri inceleyen özgün modeller üzerinde dururken teori ile pratiği bir arada ele almaktadır.

Ön Koşullar YENİLİK YÖNETİMİ
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Salih Keskin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri PAZARTESİ 15.00- 16.50 A-203
Görüşme Saatleri ve Yeri BASIN EKSPRES YERLEŞKESİ
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Teorik anlatım ve kurumların deneyimlerinin paylaşılması. Sınıf içinde çapraz takımlar oluşturarak ve takımlara firma örnekleri üzerinden yenilik yönetimi üzerinde deneysel çalışmalar yaptırılması.

Temel Kaynaklar

1.    İNOVASYON NASIL YAPILIR? (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2012)

2.    PERAKENDEDE İNOVASYON, (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2013)

3.    PAZALAMADA İNOVASYON ‘DUR. (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2014)

Diğer Kaynaklar

Ozan Özgür, İşletmelerde Yenilik Yapma Ve Yönetme

Richard Luecke, İş Dünyasında Yenilik Ve Yaratıcılık

Müfit Aksoy, İlşletme Düzeyinde Yenilikçilik Ve Bilgi Yönetimi

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yenilik Nedir? Yeniliğin Önemi Neden Artmaya Başladı? Teorik anlatım ve soru- cevap
2. Hafta Dünyada Ve Ülkemizde Yeniliğin İstatistiki Değeri Nedir? Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
3. Hafta Yeniliğin Yönetimi Nedir? Yenilik Yapma Nedenleri Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
4. Hafta Yeniliğin Etkileri Nelerdir? Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
5. Hafta Yenilik Çeşitleri Sosyal Yenilik Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
6. Hafta Ürün Yeniliği Hizmet Yeniliği Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
7. Hafta Pazarlama Yeniliği Organizasyonda Yenilik Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
8. Hafta Yenilik Yönetimi Belirleyen Unsurlar Nelerdir? Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
9. Hafta Yenilik Yönetiminde Vizyoner Liderlik Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
10. Hafta Örgüt Yapısının Uyumluluğu Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
11. Hafta İletişim Alt Yapısının Güçlendirilmesi Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
12. Hafta Personelin Adaptasyonu Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
13. Hafta Müşteri Deneyiminin Entegrasyonu Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
14. Hafta İşletmelerin Özelliklerini Yenilikçi Sisteme Dahil Etme Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
15. Hafta Yeniliğin Öneminin Anlatılmasının Değeri Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
16. Hafta Firma Örneklerinden Yola Çıkarak Atölye Çalışması Yapmak Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
17. Hafta Firma Örneklerinden Yola Çıkarak Atölye Çalışması Yapmak Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1
ÖÇ-2Yenilik Yönetimi konusundaki bilgi düzeyinin yükseltilerek iş yaşamına adaptasyonun sağlanması
ÖÇ-3Sistem mantığı ile düşünme, olaylar arasındaki ilişkileri kavrama, model kurma yeteneğinin geliştirilmesi
ÖÇ-4Derse katılım, sınıf uygulamaları ve proje çalışmaları yoluyla bilgilerini teoriden pratiğe aktarabilmelerinin sağlanması
ÖÇ-5Olayları analiz etme ve yorumlama becerisinin kazandırılarak, iş yaşamına ve topluma katkı sağlama bilincinin geliştirilmesi
ÖÇ-6Problemleri tanımlama, analiz yapma ve problem çözme yeteneğinin kazandırılması
ÖÇ-7Yenilikçi ve yaratıcı birey olma bilincinin geliştirilerek ve bilgilerin teoriden pratiğe dönüştürülerek fikir üretilmesi, tartışılması ve toplumsal sorunların çözümünde kullanılması becerisinin geliştirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1İktisat alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak yetkinliklerini tanımlar ve bu yetkiliklerini pratikte kullanır.
PÇ-2İktisat alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle ele alır, hipotezler geliştirir, elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunar.
PÇ-4Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayarak bilimsel veri ve araştırmalara dayalı analizler gerçekleştirir ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5İktisat alanındaki öğrenme gereksinimlerini belirleyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bu bilgi ve becerileri iktisat politikaları geliştirme yönünde kullanır.
PÇ-6İktisat alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü aktarma becerisi kazanır.
PÇ-7İktisat alanındaki düşüncelerini ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve uzman olmayan kişilere aktarır, tartışır ve elde ettiği dönüşlere göre önerilerini revize ederek yeni politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.
PÇ-8İktisat alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanır, bu disiplinler ile iktisat alanındaki bilgilerini ilişkilendirerek multidisipliner yaklaşımlar geliştirir, projeler ve yayınlar üretir.
PÇ-9İktisadın klasik ve modern kuramları arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar, klasik ve modern iktisat politikalar arasındaki ayrımları gözlemleyerek bu politikaların iktisadi ve toplumsal sorunlara uyumunu değerlendirir.
PÇ-10Bir yabancı dile hakim olarak iktisat ile ilgili yabancı dildeki haber kaynaklarını okuyup anlar, iktisat yazınını tarar ve bu alandaki en güncel yaklaşımları takip eder.
PÇ-11İktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve bu verileri kullanarak istatistiksel/ekonometrik çalışmaların gerçekleştirilmesi aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur, ayrıca akademik yayın ilkelerine uyarak yayın sürecini yürütür.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7