Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Uluslararası Pazarlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IKT0108 Uluslararası Pazarlama 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.

Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sunumlar, örnek olaylar, sınıf tartışmaları.
Temel Kaynaklar Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, 2012.

 
Diğer Kaynaklar Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012.

Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013.

Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012.

Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007.

Ercan Gegez, Müge Arslan, Emrah Cengiz, Mert Uydacı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta Uluslararası Ekonomik Çevre ve Ticaret Çevresi Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta Sosyo-Kültürel ve Politik-Yasal Çevre Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması, Küresel Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta Uluslararası Pazarlarda Fiyatlama Kararları Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta Vize sınavı vize sınavı
8. Hafta Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Sözlü anlatım, örnek olaylar
9. Hafta Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 1: Reklam ve Halkla İlişkiler Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 2: Satış Tutundurma, Kişisel Satış ve Diğerleri Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 1: İhracat ve Tedarik Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 2: Lisans, Doğrudan Yatırımlar, Stratejik Ortaklıklar Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta Öğrenci örnek olay sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta Öğrenci örnek olay sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta Final sınavı Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-2Uluslararası pazarlama araştırmalarının öneminin kavranması, uluslararası araştırma planlaması basamaklarının öğrenilmesi.
ÖÇ-3Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularının öğrenilmesi.
ÖÇ-4Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-5Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6Dijital çağın uluslararası ticarete etkilerinin kavranması.
ÖÇ-7Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenilmesi
ÖÇ-8Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1İktisat alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak yetkinliklerini tanımlar ve bu yetkiliklerini pratikte kullanır.
PÇ-2İktisat alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle ele alır, hipotezler geliştirir, elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunar.
PÇ-4Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayarak bilimsel veri ve araştırmalara dayalı analizler gerçekleştirir ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5İktisat alanındaki öğrenme gereksinimlerini belirleyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bu bilgi ve becerileri iktisat politikaları geliştirme yönünde kullanır.
PÇ-6İktisat alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü aktarma becerisi kazanır.
PÇ-7İktisat alanındaki düşüncelerini ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve uzman olmayan kişilere aktarır, tartışır ve elde ettiği dönüşlere göre önerilerini revize ederek yeni politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.
PÇ-8İktisat alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanır, bu disiplinler ile iktisat alanındaki bilgilerini ilişkilendirerek multidisipliner yaklaşımlar geliştirir, projeler ve yayınlar üretir.
PÇ-9İktisadın klasik ve modern kuramları arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar, klasik ve modern iktisat politikalar arasındaki ayrımları gözlemleyerek bu politikaların iktisadi ve toplumsal sorunlara uyumunu değerlendirir.
PÇ-10Bir yabancı dile hakim olarak iktisat ile ilgili yabancı dildeki haber kaynaklarını okuyup anlar, iktisat yazınını tarar ve bu alandaki en güncel yaklaşımları takip eder.
PÇ-11İktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve bu verileri kullanarak istatistiksel/ekonometrik çalışmaların gerçekleştirilmesi aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur, ayrıca akademik yayın ilkelerine uyarak yayın sürecini yürütür.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11