Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, sunumlar, örnek olaylar, sınıf tartışmaları.
Temel Kaynaklar
Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, 2012.
Diğer Kaynaklar
Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012.
Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013.
Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012.
Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007.
Ercan Gegez, Müge Arslan, Emrah Cengiz, Mert Uydacı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta
Uluslararası Ekonomik Çevre ve Ticaret Çevresi
Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta
Sosyo-Kültürel ve Politik-Yasal Çevre
Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta
Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması, Küresel Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma
Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Fiyatlama Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta
Vize sınavı
vize sınavı
8. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
Sözlü anlatım, örnek olaylar
9. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 1: Reklam ve Halkla İlişkiler
Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 2: Satış Tutundurma, Kişisel Satış ve Diğerleri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 1: İhracat ve Tedarik
Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 2: Lisans, Doğrudan Yatırımlar, Stratejik Ortaklıklar
Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta
Final sınavı
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Uluslararası pazarlama araştırmalarının öneminin kavranması, uluslararası araştırma planlaması basamaklarının öğrenilmesi.
ÖÇ-3
Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularının öğrenilmesi.
ÖÇ-4
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6
Dijital çağın uluslararası ticarete etkilerinin kavranması.
ÖÇ-7
Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenilmesi
ÖÇ-8
Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
İktisat alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak yetkinliklerini tanımlar ve bu yetkiliklerini pratikte kullanır.
PÇ-2
İktisat alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle ele alır, hipotezler geliştirir, elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunar.
PÇ-4
Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayarak bilimsel veri ve araştırmalara dayalı analizler gerçekleştirir ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
İktisat alanındaki öğrenme gereksinimlerini belirleyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bu bilgi ve becerileri iktisat politikaları geliştirme yönünde kullanır.
PÇ-6
İktisat alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü aktarma becerisi kazanır.
PÇ-7
İktisat alanındaki düşüncelerini ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve uzman olmayan kişilere aktarır, tartışır ve elde ettiği dönüşlere göre önerilerini revize ederek yeni politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.
PÇ-8
İktisat alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanır, bu disiplinler ile iktisat alanındaki bilgilerini ilişkilendirerek multidisipliner yaklaşımlar geliştirir, projeler ve yayınlar üretir.
PÇ-9
İktisadın klasik ve modern kuramları arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar, klasik ve modern iktisat politikalar arasındaki ayrımları gözlemleyerek bu politikaların iktisadi ve toplumsal sorunlara uyumunu değerlendirir.
PÇ-10
Bir yabancı dile hakim olarak iktisat ile ilgili yabancı dildeki haber kaynaklarını okuyup anlar, iktisat yazınını tarar ve bu alandaki en güncel yaklaşımları takip eder.
PÇ-11
İktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve bu verileri kullanarak istatistiksel/ekonometrik çalışmaların gerçekleştirilmesi aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur, ayrıca akademik yayın ilkelerine uyarak yayın sürecini yürütür.