Modern öncesi ve sonrası iktisadi doktrinleri metodoloji, teori ve politika uygulamaları açısından tartışma ve değerlendirme
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nazife Merve Hamzaoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15:00-16:50, BKB401
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Nazife Merve Hamzaoğlu, Salı 11:00-12:00, BKB608
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar
-Tomanbay M., İktisat Okulları ve Ünlü İktisatçılar, İmge Yayınevi, 2020
-Selik M., İktisadi Doktrinler Tarihi, Efil Yayınevi, 2015
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel Bakış
Sözlü anlatım
2. Hafta
Modern Dönem Öncesi İktisat, Merkantilizm
Sözlü anlatım
3. Hafta
Fizyokratlar, Klasik Okul
Sözlü anlatım
4. Hafta
Keynezyen Okul
Sözlü anlatım
5. Hafta
Monetarist Okul, Yeni Keynezyen Okul
Sözlü anlatım
6. Hafta
Neo Klasik Okul
Sözlü anlatım
7. Hafta
Post Keynezyen, Kurumsal İktisat
Sözlü anlatım
8. Hafta
Sunumlar
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sunumlar
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sunumlar
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sunumlar
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sunumlar
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sunumlar
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sunumlar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tarih boyunca iktisat bilimine yön veren iktisadi doktrinlerin düşünsel temellerini tanır.
ÖÇ-2
İktisadi teorileri ve uygulamaları tanımlar.
ÖÇ-3
İktisatın klasik ve modern kuramları aralarındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar.
ÖÇ-4
İktisadi doktrinler çerçevesinde politika önerilerini karşılaştırır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İktisat alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak yetkinliklerini tanımlar ve bu yetkiliklerini pratikte kullanır.
PÇ-2
İktisat alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle ele alır, hipotezler geliştirir, elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunar.
PÇ-4
Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayarak bilimsel veri ve araştırmalara dayalı analizler gerçekleştirir ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
İktisat alanındaki öğrenme gereksinimlerini belirleyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bu bilgi ve becerileri iktisat politikaları geliştirme yönünde kullanır.
PÇ-6
İktisat alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü aktarma becerisi kazanır.
PÇ-7
İktisat alanındaki düşüncelerini ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve uzman olmayan kişilere aktarır, tartışır ve elde ettiği dönüşlere göre önerilerini revize ederek yeni politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.
PÇ-8
İktisat alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanır, bu disiplinler ile iktisat alanındaki bilgilerini ilişkilendirerek multidisipliner yaklaşımlar geliştirir, projeler ve yayınlar üretir.
PÇ-9
İktisadın klasik ve modern kuramları arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar, klasik ve modern iktisat politikalar arasındaki ayrımları gözlemleyerek bu politikaların iktisadi ve toplumsal sorunlara uyumunu değerlendirir.
PÇ-10
Bir yabancı dile hakim olarak iktisat ile ilgili yabancı dildeki haber kaynaklarını okuyup anlar, iktisat yazınını tarar ve bu alandaki en güncel yaklaşımları takip eder.
PÇ-11
İktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve bu verileri kullanarak istatistiksel/ekonometrik çalışmaların gerçekleştirilmesi aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur, ayrıca akademik yayın ilkelerine uyarak yayın sürecini yürütür.