Öğrencilerin (CEF A2-B1) ön orta düzeyde iletişimsel yönteme bağlı kalarak kelime, dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
%80 katılım gereklidir.
Öğretim Üyeleri
Bahar Şahin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Dinleme çalışmaları, ikili ve grup çalışmaları, çeşitli (ders&çalışma kitabı, active teach dvd, sunum-multimedya, vb.) materyaller ile desteklenmiş eklektik, öğrenci-merkezli, interaktif ve iletişimsel yöntemler.
- Okuma ve dil bilgisi ağırlıklı yan malzemeleri, çalışma kağıtları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders kayıt haftası
2. Hafta
Unit 1 - Careers - Introduction
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
3. Hafta
Unit 1 - Careers
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
4. Hafta
Unit 1 - Careers
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
5. Hafta
Unit 2 - Companies
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
6. Hafta
Unit 2 - Companies
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
7. Hafta
Unit 2 - Companies
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
8. Hafta
Unit 3 - Selling
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
9. Hafta
MID-TERM
10. Hafta
Unit 3 - Selling
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
11. Hafta
Unit 3 - Selling
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
12. Hafta
QUIZ
13. Hafta
Unit 5 - Stress
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
14. Hafta
Unit 5 - Stress
Sözlü anlatım, Göreve dayalı, İnteraktif
15. Hafta
FINAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Kısa sınav(lar)
1
10
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
50
ÖÇ-1
CEF A2-B1 düzeyde okuma becerilerini geliştirmek.
ÖÇ-2
CEF A2-B1 düzeyde dinleme becerilerini geliştirmek.
ÖÇ-3
CEF A2-B1 düzeyde yazma becerilerini geliştirmek.
ÖÇ-4
CEF A2-B1 düzeyde konuşma becerilerini geliştirmek.
ÖÇ-5
CEF A2-B1 düzeyde iletişim kurma becerilerini geliştirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İktisat alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak yetkinliklerini tanımlar ve bu yetkiliklerini pratikte kullanır.
PÇ-2
İktisat alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle ele alır, hipotezler geliştirir, elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunar.
PÇ-4
Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayarak bilimsel veri ve araştırmalara dayalı analizler gerçekleştirir ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
İktisat alanındaki öğrenme gereksinimlerini belirleyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bu bilgi ve becerileri iktisat politikaları geliştirme yönünde kullanır.
PÇ-6
İktisat alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü aktarma becerisi kazanır.
PÇ-7
İktisat alanındaki düşüncelerini ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve uzman olmayan kişilere aktarır, tartışır ve elde ettiği dönüşlere göre önerilerini revize ederek yeni politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.
PÇ-8
İktisat alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanır, bu disiplinler ile iktisat alanındaki bilgilerini ilişkilendirerek multidisipliner yaklaşımlar geliştirir, projeler ve yayınlar üretir.
PÇ-9
İktisadın klasik ve modern kuramları arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar, klasik ve modern iktisat politikalar arasındaki ayrımları gözlemleyerek bu politikaların iktisadi ve toplumsal sorunlara uyumunu değerlendirir.
PÇ-10
Bir yabancı dile hakim olarak iktisat ile ilgili yabancı dildeki haber kaynaklarını okuyup anlar, iktisat yazınını tarar ve bu alandaki en güncel yaklaşımları takip eder.
PÇ-11
İktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve bu verileri kullanarak istatistiksel/ekonometrik çalışmaların gerçekleştirilmesi aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur, ayrıca akademik yayın ilkelerine uyarak yayın sürecini yürütür.