Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ

YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0172 YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Yeni teknolojiler, pazarları, işletmeleri ve toplumu sürekli artan bir oranda dönüştürmektedir. İşletmeler, bu yeni çevrede bir şekilde ayakta kalmanın yollarını bulmak zorundadır. Tüm firmalar sahiplerine sermaye yaratmak için kurulduğu için firmaların temel sorunlarından biri teknolojiyi nasıl kara dönüştürecekleridir. Bu nedenle bu ders inovasyon kavramını tanıtacak, bilgi ve teknolojiye dikkat çekecektir. Ayrıca, bu ders işletmeciliğin en önemli parçasına işaret etmektedir: insanların satın almak isteyecekleri ürün ve hizmetler geliştirerek gelişen teknolojilerden para elde etmek. Bu ders, yeni ürün geliştirmenin doğasını ve tekniklerini gözden geçirmekte ve özetlemektedir, yeni ürün geliştirme sürecini ele almaktadır ve işletmelerin karşılaştığı birçok yeni ürün yönetimi sorununu incelemektedir.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri ve/veya Pazarlama Yönetimi derslerini almış olmak.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır. Ders öncesi ilgili forum ve sayfalarda yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı Günleri, 11.00-13.00, A Blok/404
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Konu anlatımı

- Sınıf içi tartışma

- Vaka analizleri

- Araştırma

- Proje sunumları
Temel Kaynaklar - Merle Crawford, C. & Anthony Di Benedetto, C. (2015). New Products Management, 12th Edition, McGraw Hill.

- Tekin, Z. (2018). İşletmelerde Bilgi, İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. 1. Basım. Ekin Basım Yayın.
Diğer Kaynaklar  - Akademik Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnovasyon Yönetimine Giriş Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
2. Hafta Yeni Ürün Kavramı ve Geliştirme Yöntemleri Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
3. Hafta Yeni Ürün Geliştirmede Güncel Uygulamalar Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
4. Hafta Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Stratejik Planlama Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
5. Hafta Tasarım Kavramı ve Ürün Tasarımıyla İlişkisi Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
6. Hafta Algılama Haritası ve Kalitatif Metotlar Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
7. Hafta Konsept Oluşturma ve Müşteri Problemi Yaklaşımı Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
8. Hafta Konsept Değerlendirme Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
9. Hafta Pazar Araştırması ve Pazar Analizi Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
10. Hafta Stratejik Lansman Planlaması ve Uygulaması Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
11. Hafta Lansman Yönetimi Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
12. Hafta Proje Sunumu ve Tartışmalar Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
13. Hafta Proje Sunumu ve Tartışmalar Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
14. Hafta Proje Sunumu ve Tartışmalar Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
15. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
ÖÇ-2Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
ÖÇ-3Tasarım unsurları hakkında bilgi verebilir.
ÖÇ-4Pazara giriş stratejilerini geliştirebilir.
ÖÇ-5Öğrenci fiyatlandırma süreçlerini yürütebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9