Yeni teknolojiler, pazarları, işletmeleri ve toplumu sürekli artan bir oranda dönüştürmektedir. İşletmeler, bu yeni çevrede bir şekilde ayakta kalmanın yollarını bulmak zorundadır. Tüm firmalar sahiplerine sermaye yaratmak için kurulduğu için firmaların temel sorunlarından biri teknolojiyi nasıl kara dönüştürecekleridir. Bu nedenle bu ders inovasyon kavramını tanıtacak, bilgi ve teknolojiye dikkat çekecektir. Ayrıca, bu ders işletmeciliğin en önemli parçasına işaret etmektedir: insanların satın almak isteyecekleri ürün ve hizmetler geliştirerek gelişen teknolojilerden para elde etmek. Bu ders, yeni ürün geliştirmenin doğasını ve tekniklerini gözden geçirmekte ve özetlemektedir, yeni ürün geliştirme sürecini ele almaktadır ve işletmelerin karşılaştığı birçok yeni ürün yönetimi sorununu incelemektedir.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve/veya Pazarlama Yönetimi derslerini almış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır.
Ders öncesi ilgili forum ve sayfalarda yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı Günleri, 11.00-13.00, A Blok/404
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı
- Sınıf içi tartışma
- Vaka analizleri
- Araştırma
- Proje sunumları
Temel Kaynaklar
- Merle Crawford, C. & Anthony Di Benedetto, C. (2015). New Products Management, 12th Edition, McGraw Hill.
- Tekin, Z. (2018). İşletmelerde Bilgi, İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. 1. Basım. Ekin Basım Yayın.
Diğer Kaynaklar
- Akademik Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnovasyon Yönetimine Giriş
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
2. Hafta
Yeni Ürün Kavramı ve Geliştirme Yöntemleri
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
3. Hafta
Yeni Ürün Geliştirmede Güncel Uygulamalar
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
4. Hafta
Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Stratejik Planlama
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
5. Hafta
Tasarım Kavramı ve Ürün Tasarımıyla İlişkisi
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
6. Hafta
Algılama Haritası ve Kalitatif Metotlar
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
7. Hafta
Konsept Oluşturma ve Müşteri Problemi Yaklaşımı
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
8. Hafta
Konsept Değerlendirme
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
9. Hafta
Pazar Araştırması ve Pazar Analizi
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
10. Hafta
Stratejik Lansman Planlaması ve Uygulaması
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
11. Hafta
Lansman Yönetimi
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
12. Hafta
Proje Sunumu ve Tartışmalar
Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
13. Hafta
Proje Sunumu ve Tartışmalar
Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
14. Hafta
Proje Sunumu ve Tartışmalar
Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
ÖÇ-2
Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
ÖÇ-3
Tasarım unsurları hakkında bilgi verebilir.
ÖÇ-4
Pazara giriş stratejilerini geliştirebilir.
ÖÇ-5
Öğrenci fiyatlandırma süreçlerini yürütebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.