Pek çok kuruluş çeşitli hizmetler vermektedir. Havayolları, demiryolları, üniversiteler, araç kiralama, sağlık veya devlet kurumları gibi kuruluşlar için hizmet, sundukları şeyin büyük bir bölümünü temsil eder. Bunlar hizmet kuruluşları olarak bilinirler. İşleri ürün imalatı olan diğerleri için – örneğin bilgisayar, cep telefonu, çamaşır makinesi yapan şirketler için – hizmetler daha az olsa da büyük öneme sahiptir. Hizmetlerin yönetiminde somut olmayan, ayrılmazlık, değişkenlik ve dayanıksızlık gibi özel sorunlar ve zorluklar vardır. Bu ders, hizmet pazarlamasının tüm bu ve diğer ilgili yönlerini ele almaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hizmet kavramı
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Hizmetlerin özellikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Soyutluk
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Heterojenlik (türdeş olmama)
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Dayanıksızlık (stoklanamama)
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Eş zamanlı üretim / tüketim (ayrılmazlık)
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Değişken talep
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Hizmet Pazarlama Karması
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Pazarlamanın 7P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Yeni Yaklaşım - Pazarlamanın 8P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Yeni Yaklaşım - Pazarlamanın 8P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Yeni Yaklaşım - Pazarlamanın 8P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Hizmet Pazarlaması
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, hizmetlerin kendine özgü doğasını ve özelliklerini ve hizmet sistemi ve değer yaratma süreçlerinde müşterinin aktif rolünü eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi ve yönetilmesinde rol oynayan temel konular ve unsurları analiz ederler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, müşteri odaklı bir organizasyon oluşturmak ve müşteri ilişkilerini başarıyla yönetmek için neler gerektiğini eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler çok kültürlü pazarın, iş ahlakının ve sosyal sorumluluk sahibi pazarlamanın hizmet pazarlaması üzerindeki etkilerini tartışırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, etkili bir hizmet sisteminin tasarlanması ve işletilmesi bağlamında pazarlama ve diğer işletme fonksiyonları arasındaki temel bağlantıları tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.