Bir meslek, bir sanat ve bir bilim olarak kabul edilen halkla ilişkiler etkinliğinin temel kavram, ilkeleri ve aşamaları üzerinde durularak hızla yaşanan değişimler doğrultusunda Halkla ilişkilere yüklenen görev ve sorumlulukların gerek kurum içi gerekse kurum dışı nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal açıdan incelemek dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mahmut Paksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09.00-10.50, Z03
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-13:00, Basın Ekspres Kampüsü B Blok, 8. Kat, Ofis No: 08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması, vaka incelemeleri ve videolar.
Temel Kaynaklar
Filiz Balta Peltekoğlu, Halka İlişkiler Nedir? Beta Yayıncılık, 2007.
Metin Kazancı, Kamuda ve Özel Sektörede Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve önemi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
2. Hafta
Halka İlişkilerin Dünyadaki tarihsel gelişim süreci
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
3. Hafta
Halka İlişkilerin Türkiye’deki tarihsel gelişim süreci
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
4. Hafta
Halkla İlişkiler Çalışmalarının Aşamaları
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
5. Hafta
Halka İlişkiler ve İtibar Yönetimi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
6. Hafta
Halkla İlişkiler ve Reklam ilişkisi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
7. Hafta
Halka İlişkiler ve Sponsorluk
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
11. Hafta
Halka İlişkiler ve Kriz Yönetimi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
12. Hafta
Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
13. Hafta
Halkla İlişkiler etkinliklerinde kullanılan araç ve teknikler
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
14. Hafta
Genel Değerlendirme
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
Final
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
2
30
Final
1
50
ÖÇ-1
1 Halkla ilişkiler kavram ve ilkelerini ifade edebilecek.
ÖÇ-2
2 Halkla İlişkiler uygulamalarının kurumiçi ve kurumdışı nasıl gerçekleştiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
3 Halkla İlişkilerin kuramsal boyutunu öğrenerek kurumlardaki önemini belirtebilecek
ÖÇ-4
4 Halkla İlişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi hakkında teorik bilgi sahibi olabilecek ve yorumlayabilecek
ÖÇ-5
5 Halka İlişkiler Yönetiminin aşamalarını ve uygulamalarını gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-6
6 Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini ölçümleyebilecek.
ÖÇ-7
7 . Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.