Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0008 HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bir meslek, bir sanat ve bir bilim olarak kabul edilen halkla ilişkiler etkinliğinin temel kavram, ilkeleri ve aşamaları üzerinde durularak hızla yaşanan değişimler doğrultusunda Halkla ilişkilere yüklenen görev ve sorumlulukların gerek kurum içi gerekse kurum dışı nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal açıdan incelemek dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mahmut Paksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00-10.50, Z03
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00-13:00, Basın Ekspres Kampüsü B Blok, 8. Kat, Ofis No: 08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması, vaka incelemeleri ve videolar.
Temel Kaynaklar Filiz Balta Peltekoğlu, Halka İlişkiler Nedir? Beta Yayıncılık, 2007.

Metin Kazancı, Kamuda ve Özel Sektörede Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve önemi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
2. Hafta Halka İlişkilerin Dünyadaki tarihsel gelişim süreci Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
3. Hafta Halka İlişkilerin Türkiye’deki tarihsel gelişim süreci Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
4. Hafta Halkla İlişkiler Çalışmalarının Aşamaları Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
5. Hafta Halka İlişkiler ve İtibar Yönetimi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
6. Hafta Halkla İlişkiler ve Reklam ilişkisi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
7. Hafta Halka İlişkiler ve Sponsorluk Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
11. Hafta Halka İlişkiler ve Kriz Yönetimi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
12. Hafta Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
13. Hafta Halkla İlişkiler etkinliklerinde kullanılan araç ve teknikler Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
14. Hafta Genel Değerlendirme
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta Final Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 2 30
Final 1 50


ÖÇ-11 Halkla ilişkiler kavram ve ilkelerini ifade edebilecek.
ÖÇ-22 Halkla İlişkiler uygulamalarının kurumiçi ve kurumdışı nasıl gerçekleştiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-33 Halkla İlişkilerin kuramsal boyutunu öğrenerek kurumlardaki önemini belirtebilecek
ÖÇ-44 Halkla İlişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi hakkında teorik bilgi sahibi olabilecek ve yorumlayabilecek
ÖÇ-55 Halka İlişkiler Yönetiminin aşamalarını ve uygulamalarını gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-66 Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini ölçümleyebilecek.
ÖÇ-77 . Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9