Pazarlama İlkeleri dersini alarak temel pazarlama kavramlarını öğrenen öğrencilerin, örnek olaylar üzerinde çalışarak öğrendikleri kavramları kullanmaları hedeflenmektedir. Gerçek örnek olay çalışmalarının kullanılacağı derste, öğrenciler takımlar halinde çalışarak öğrenmiş oldukları temel kavramların pratikte nasıl kullanıldığını görmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler gerçek bir olay üzerinden fikir yürütme ve pazarlama çözümleri sunmak üzere düşünerek uygulama yapma olanağına sahip olacaklardır. Dersin pazarlama problemlerini çözme, yaratıcı düşünme, takım halinde çalışma ve iletişim becerilerine katkı sağlaması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersinin tamamlanmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
pınar sarp, pınar sarp, pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Örnek olaylar.
Temel Kaynaklar
-Harward Business Review, Marketing Türkiye v.b. dergiler.
Diğer Kaynaklar
-Gazete ve dergiler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Örnek olay -1
Sınıf içi tartışma.
2. Hafta
Örnek olay -2
Sınıf içi tartışma.
3. Hafta
Örnek olay -3
Sınıf içi tartışma.
4. Hafta
Örnek olay -4
Sınıf içi tartışma.
5. Hafta
Örnek olay -5
Sınıf içi tartışma.
6. Hafta
Örnek olay -6
Sınıf içi tartışma.
7. Hafta
Örnek olay -7
Sınıf içi tartışma.
8. Hafta
Örnek olay -8
Sınıf içi tartışma.
9. Hafta
Örnek olay -9
Sınıf içi tartışma.
10. Hafta
Örnek olay -10
Sınıf içi tartışma.
11. Hafta
Örnek olay -11
Sınıf içi tartışma.
12. Hafta
Örnek olay -12
Sınıf içi tartışma.
13. Hafta
Örnek olay -12
Sınıf içi tartışma.
14. Hafta
Örnek olay -12
Sınıf içi tartışma.
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
10
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Temel pazarlama kavramlarının uygulamadaki kullanımlarını bilir.
ÖÇ-2
Gerçek pazarlama uygulamaları hakkında fikir sahibi olur.
ÖÇ-3
Analitik düşünme becerisi kazanır ve pazarlama sorunlarına çözümler getirir.
ÖÇ-4
Yaratıcı ve yenilikçi pazarlama fikirleri geliştirir.
ÖÇ-5
Pazarlama konusundaki sunum, tartışma ve takım çalışması yeteneğini geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.