Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA ÖRNEK OLAYLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0053 PAZARLAMA ÖRNEK OLAYLARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Pazarlama İlkeleri dersini alarak temel pazarlama kavramlarını öğrenen öğrencilerin, örnek olaylar üzerinde çalışarak öğrendikleri kavramları kullanmaları hedeflenmektedir. Gerçek örnek olay çalışmalarının kullanılacağı derste, öğrenciler takımlar halinde çalışarak öğrenmiş oldukları temel kavramların pratikte nasıl kullanıldığını görmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler gerçek bir olay üzerinden fikir yürütme ve pazarlama çözümleri sunmak üzere düşünerek uygulama yapma olanağına sahip olacaklardır. Dersin pazarlama problemlerini çözme, yaratıcı düşünme, takım halinde çalışma ve iletişim becerilerine katkı sağlaması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri dersinin tamamlanmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri pınar sarp, pınar sarp, pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Örnek olaylar.
Temel Kaynaklar -Harward Business Review, Marketing Türkiye v.b. dergiler.
Diğer Kaynaklar -Gazete ve dergiler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Örnek olay -1 Sınıf içi tartışma.
2. Hafta Örnek olay -2 Sınıf içi tartışma.
3. Hafta Örnek olay -3 Sınıf içi tartışma.
4. Hafta Örnek olay -4 Sınıf içi tartışma.
5. Hafta Örnek olay -5 Sınıf içi tartışma.
6. Hafta Örnek olay -6 Sınıf içi tartışma.
7. Hafta Örnek olay -7 Sınıf içi tartışma.
8. Hafta Örnek olay -8 Sınıf içi tartışma.
9. Hafta Örnek olay -9 Sınıf içi tartışma.
10. Hafta Örnek olay -10 Sınıf içi tartışma.
11. Hafta Örnek olay -11 Sınıf içi tartışma.
12. Hafta Örnek olay -12 Sınıf içi tartışma.
13. Hafta Örnek olay -12 Sınıf içi tartışma.
14. Hafta Örnek olay -12 Sınıf içi tartışma.
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 10 40
Final 1 60


ÖÇ-1Temel pazarlama kavramlarının uygulamadaki kullanımlarını bilir.
ÖÇ-2Gerçek pazarlama uygulamaları hakkında fikir sahibi olur.
ÖÇ-3Analitik düşünme becerisi kazanır ve pazarlama sorunlarına çözümler getirir.
ÖÇ-4Yaratıcı ve yenilikçi pazarlama fikirleri geliştirir.
ÖÇ-5Pazarlama konusundaki sunum, tartışma ve takım çalışması yeteneğini geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9