Girişimcilik alanındaki temel kavramların farkındalığının oluşturulması, girişimcilik türlerinin ve farklarının kavranması, girişimcilik sürecinin aşamalarının ifade edilip öğrencilerin iş fikirlerinin hazırlanmasında ve fırsat tanımlamada kilit adımları benimseyip kişisel yaratıcılık ve girişimcilik yeteneklerini geliştirilmesi.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Kavramlar
Sunum, Tartışma
2. Hafta
Girişimci, Girişimcilik ve Girişimciliğin Tarihi
Sunum, Tartışma
3. Hafta
Yaratıcı Düşünme ve Fırsat Tanımlama
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
4. Hafta
Girişimcilik Türleri
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
5. Hafta
Girişimcilik ile Yenilikçilik, Risk, Kültür
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
6. Hafta
Global Bakış Açısı İle Girişimcilik
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
7. Hafta
İş Planı Hazırlama
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Temel İşletme Fonksiyonları
Sunum, Tartışma
11. Hafta
Destekleyici İşletme Fonksiyonları
Sunum, Tartışma
12. Hafta
İşletme için Büyüme Stratejileri
Sunum, Tartışma
13. Hafta
Girişimciler İçin Etkili Kriz Yönetim Planı
Sunum, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama
14. Hafta
Final
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Girişimcilikle ilgili temel kavramlar konusunda farkındalık oluşur.
ÖÇ-2
Yaratıcı fikir ve fırsat tanımlama konusunda farkındalık oluşur.
ÖÇ-3
Girişimlerinin başarı unsurları belirler.
ÖÇ-4
İş Planı hazırlayabilecek temel yetkinlikleri elde eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.