Dersin temel amacı,öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları ile birlikte pazarlama bileşenlerini tanıması ve ileride, tüketici davranışları ve beklentilerini ayırt edip, yorumlayabilmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır. Ders öncesinde yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-16.00, Basın Ekspres Yerleşkesi, Z/02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu Anlatımı
- Sınıf İçi Tartışma
- Örnek Olay Analizleri
- Araştırma
- Proje Sunumu
Temel Kaynaklar
- Kotler, P. & Arsmstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri. Çeviri Editörü: Ercan Gegez. 16. Basım. Beta Basım Yayın.
- Ries, A. & Trout, J. (2020). Pazarlamanın 22 Kuralı. MediaCat Marka Yayınları.
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama alanında yazılmış yerli ve yabancı makaleler,
- Alana ilişkin internet siteleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İlk Ders Tanışma ve Pazarlama Konusunda Serbest Sohbet
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
2. Hafta
Pazarlama ve Pazarlama Sürecinin Tanımlanması
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
3. Hafta
Pazarlama Çevresinin İncelenmesi ve Müşteri Kavramı
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
4. Hafta
Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
5. Hafta
Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
6. Hafta
Ürün - Hizmet ve Markalar / Müşteri Değeri Yaratmak
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
7. Hafta
Küresel Pazarlar
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
8. Hafta
Ürün ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
9. Hafta
Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
10. Hafta
Pazarlama Kanalları ve Konumlandırma
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
11. Hafta
Tutundurma ve Tutundurma Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
12. Hafta
Dağıtım ve Dağıtım Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
13. Hafta
Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
14. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydaları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2
Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilmek.Pazarlama İletişiminin nasıl işlediğini açıklayabilmek. Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3
Tüketici satın alma kararlarının nasıl verildiğini anlamak,profesyonel satın alıcılar ile tüketicilerin karar verme biçimleri arasındaki farklılıkları tanımlayabilir.
ÖÇ-4
Pazarları bölümleme temel yöntemlerini tanımlayabilmek,bölümlemenin amacını açıklayabilir.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.