Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama İlkeleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL2002 2 Pazarlama İlkeleri 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı

Dersin temel amacı,öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları ile birlikte  pazarlama bileşenlerini tanıması ve ileride, tüketici davranışları ve beklentilerini ayırt edip, yorumlayabilmesidir.

 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır. Ders öncesinde yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13.00-16.00, Basın Ekspres Yerleşkesi, Z/02
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Konu Anlatımı

- Sınıf İçi Tartışma

- Örnek Olay Analizleri

- Araştırma

- Proje Sunumu

Temel Kaynaklar

- Kotler, P. & Arsmstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri. Çeviri Editörü: Ercan Gegez. 16. Basım. Beta Basım Yayın.

- Ries, A. & Trout, J. (2020). Pazarlamanın 22 Kuralı. MediaCat Marka Yayınları.

Diğer Kaynaklar - Pazarlama alanında yazılmış yerli ve yabancı makaleler,

- Alana ilişkin internet siteleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İlk Ders Tanışma ve Pazarlama Konusunda Serbest Sohbet Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
2. Hafta Pazarlama ve Pazarlama Sürecinin Tanımlanması Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
3. Hafta Pazarlama Çevresinin İncelenmesi ve Müşteri Kavramı Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
4. Hafta Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
5. Hafta Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
6. Hafta Ürün - Hizmet ve Markalar / Müşteri Değeri Yaratmak Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
7. Hafta Küresel Pazarlar Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
8. Hafta Ürün ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
9. Hafta Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
10. Hafta Pazarlama Kanalları ve Konumlandırma Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
11. Hafta Tutundurma ve Tutundurma Stratejileri Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
12. Hafta Dağıtım ve Dağıtım Stratejileri Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
13. Hafta Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
14. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
15. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydaları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilmek.Pazarlama İletişiminin nasıl işlediğini açıklayabilmek. Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3Tüketici satın alma kararlarının nasıl verildiğini anlamak,profesyonel satın alıcılar ile tüketicilerin karar verme biçimleri arasındaki farklılıkları tanımlayabilir.
ÖÇ-4Pazarları bölümleme temel yöntemlerini tanımlayabilmek,bölümlemenin amacını açıklayabilir.
ÖÇ-5 Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15