Dersin temel amacı,öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları ile birlikte pazarlama bileşenlerini tanıması ve ileride, tüketici davranışları ve beklentilerini ayırt edip, yorumlayabilmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır. Ders öncesinde yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-16.00, Basın Ekspres Yerleşkesi, Z/02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu Anlatımı
- Sınıf İçi Tartışma
- Örnek Olay Analizleri
- Araştırma
- Proje Sunumu
Temel Kaynaklar
- Kotler, P. & Arsmstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri. Çeviri Editörü: Ercan Gegez. 16. Basım. Beta Basım Yayın.
- Ries, A. & Trout, J. (2020). Pazarlamanın 22 Kuralı. MediaCat Marka Yayınları.
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama alanında yazılmış yerli ve yabancı makaleler,
- Alana ilişkin internet siteleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İlk Ders Tanışma ve Pazarlama Konusunda Serbest Sohbet
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
2. Hafta
Pazarlama ve Pazarlama Sürecinin Tanımlanması
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
3. Hafta
Pazarlama Çevresinin İncelenmesi ve Müşteri Kavramı
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü
4. Hafta
Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
5. Hafta
Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
6. Hafta
Ürün - Hizmet ve Markalar / Müşteri Değeri Yaratmak
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
7. Hafta
Küresel Pazarlar
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
8. Hafta
Ürün ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
9. Hafta
Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
10. Hafta
Pazarlama Kanalları ve Konumlandırma
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
11. Hafta
Tutundurma ve Tutundurma Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
12. Hafta
Dağıtım ve Dağıtım Stratejileri
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
13. Hafta
Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
14. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Konu anlatımı / Sınıf içi tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydaları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2
Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilmek.Pazarlama İletişiminin nasıl işlediğini açıklayabilmek. Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3
Tüketici satın alma kararlarının nasıl verildiğini anlamak,profesyonel satın alıcılar ile tüketicilerin karar verme biçimleri arasındaki farklılıkları tanımlayabilir.
ÖÇ-4
Pazarları bölümleme temel yöntemlerini tanımlayabilmek,bölümlemenin amacını açıklayabilir.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.