Bu dersin amacı öğrencilerin yapay zekânın temel teknik ve mekanizmalarını içerecek şekilde yapay zeka konusuna giriş yapmalarını sağlamaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin yapay zekânın tarihsel ve kavramsal gelişimini, yapay zekânın amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullandığı yöntemleri, yapay zekânın toplumsal ve ekonomik rolünü anlaması ve problemleri analiz ederek yapay zekâ tekniklerinin nerede kullanılabileceğinin belirlenmesi ve yapay zekâ tekniklerini kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Öğrenci derse ilgi duyması
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Hatice Nazan Çağlar, Arş. Gör. Pınar Sarp
Asistanlar
Arş. Gör. Elanur Türküz
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 12:00 - 17:00
Basın Ekspres Kampüsü 8. Kat No.2
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sanal Sınıf Platformunda Sözlü Anlatım, Tartışma, Vaka Çalışmaları
Temel Kaynaklar
- Nils J. Nilsson (2018). Yapay Zeka, Geçmişi ve Geleceği. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları
- Erol, B. (2012). Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünme Şeklinizi Dönüştürecek Bir Devrim.Mayer, V. & Cukier, K. (Çev.). Paloma Yayıncılık.
- Duran, C. (2018). Robotların Yükselişi: Yapay Zeka ve İşsiz bir Gelecek Tehlikesi. Ford, M. (Çev.). Kronik Kitap Yayınevi.
Da - Athey, Susan. (2018). The Impact of Machine Learning on Economics. NBER Working Paper.
Diğer Kaynaklar
- Alpaydın, Ethem. (2016). Makine Öğrenmesi. MIT Press.
- Russell, Stuart J.; Norvig, Peter.(2016). Artificial Intelligence: A Modern Approach (3rd Edition), England: Pearson Education.
- Atkinson, Robert D. (2018). Hearing on Economic and Labor Implications of Artificial Intelligence. Information Technology and Innovation Foundation.
Dersin öğretim üyesi tarafından verilecek vaka çalışmaları ve ders notları diğer kaynaklar arasında yer almaktadır.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yapay Zeka Nedir ?
Anlatım/Tartışma
2. Hafta
Doğal ve Yapay Zeka Arasındaki Fark Nedir?
Anlatım/Tartışma
3. Hafta
Yapay Zekanın Tarihi – I
Anlatım/Tartışma
4. Hafta
Yapay Zekanın Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
5. Hafta
İlk Yapay Zeka Örnekleri
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
6. Hafta
Yapay Zekanın Sosyal Bilimlerdeki Rolü
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
7. Hafta
Sosyal Bilimlerin Yapay Zekaya Katkısı
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
8. Hafta
VIZE
VIZE
9. Hafta
Yapay Zeka ve Veri Bilimi: Cambridge Analytica Skandalı
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
10. Hafta
Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi Arasındaki İlişki
Anlatım/Tartışma
11. Hafta
E-Ticaret Siteleri için Yapay Zekanın Önemi
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
12. Hafta
Amazon, Netflix, Google, Udemy, Coursera, Uber Örnek Çalışmaları
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
13. Hafta
Yapay Zeka Uygulamaları, İnovasyonlar ve İcatlar
Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
14. Hafta
FINAL
FINAL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yapay Zekayı tanımlayabilecek, tarihi geçmişi ve günümüz kullanım sürecini ifade edebilecek
ÖÇ-2
Yapay Zekanın farklı disiplinlerdeki kullanım alanlarını betimleyebilecek
ÖÇ-3
Sosyal Bilimlerde Uygulanan Yapay Zeka Uygulamalarını Açıklayabilecek
ÖÇ-4
Yapay Zekanın analiz mantığı hakkında yorumda bulunabilecek
ÖÇ-5
Yapay Zeka için gerekli programlama dilleri hakkında fikir sahibi olabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.