-Ders, anlatım ve karşılıklı tartışmalar, ödevler, örnek uygulamalar yolu ile dönem boyunca yürütülecektir.
Temel Kaynaklar
Kadri Mirze, İşletme, Literatür Yayıncılık, 2010
Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta, 2009
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen, 2005
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İşletme Kavramı, İşletme Bilimi, Bir Sistem Olarak İşletme
Sözlü Anlatım
2. Hafta
İşletme Türleri
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
3. Hafta
Küreselleşme ve İşletmeler
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
4. Hafta
Küreselleşme ve İşletmeler
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
5. Hafta
İnsan Kaynakları Alt Sistemi
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
6. Hafta
Muhasebe Alt Sistemi
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
7. Hafta
Muhasebe Alt Sistemi
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
8. Hafta
Finans Alt Sistemi
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
11. Hafta
Pazarlama Alt Sistemi
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
12. Hafta
Pazarlama Alt Sistemi
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
13. Hafta
Üretim Alt Sistemi
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
14. Hafta
Tedarik Alt Sistemi ve Genel Değerlendirme
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1: İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlamak, önemini
belirtmek.
ÖÇ-2
2: İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile
birlikte açıklamak, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirmek.
ÖÇ-3
3: İşletmelerin çevre ile etkileşimini açıklamak, sistem, alt sistemler, açık ve kapalı sistemler kavramlarını tanımlamak, öğrencinin işletmeyi sistem boyutu ile analiz etmesini
sağlamak.
ÖÇ-4
4: İşletmenin temel fonksiyonları olan, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik vb. alt sistemlerini tanımlamak, işletme üst sistemi ile ilişkilendirmek.
ÖÇ-5
5: Öğrencileri işletmeleri alanında kullanılan temel literatürle tanıştırmak, rekabet, girişimcilik, büyüklük vb. temel kavramları hatırlamalarını sağlamak.
ÖÇ-6
6: İşletmeleri ekonomik yaşamın temel bileşeni olarak tanımlamak ve çevresel aktörler (devlet, politika, eğitim, sendikalar, müşteriler) ile bağını kurmak.
ÖÇ-7
7: İşletmeyi ilgili tüm paydaşlar ile birlikte betimlemek.
ÖÇ-8
8: Öğrenciyi daha sonraki dönemlerde alacağı alan derslerine (pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik, davranış bilimleri vb.) hazırlamak, bu derslerin işletme
ile olan ilgisini ve önemini açıklamak.
ÖÇ-9
9: Farklı işletme türlerini sınıflamak ve karşılaştırmak .
ÖÇ-10
10: Öğrencilere işletmelerle ilgili eleştirel bakış açısı kazandırmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.