Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


NÖROPAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0153 NÖROPAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde, nörobilim yöntemlerinin etkileri, tüketicinin korunması sürecinde nörobilim verilerinden yararlanılması ve nöropazarlama stratejileri ile nöropazarlamanın etik boyutu konularında derin bir anlayışa sahip olunması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır. Ders öncesinde yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11.00-13.00, Basın Ekspres Yerleşkesi, A/304
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Konu Anlatımı

- Sınıf İçi Tartışma

- Örnek Olay Analizleri

- Araştırma

- Proje Sunumu
Temel Kaynaklar - Renvoise, P. (2016). Nöro Marketing. Mediacat Yayınları.

- Bozoklu, Ç.P. & Alkibay, S. (2017). Nöropazarlama Reklam Tasarımı ve Etik. Siyasal Kitabevi.

- Akademik Makaleler
Diğer Kaynaklar - Lindstrom, M. (2020). Buy.ology. 1. Basım. Marka Yayınları.

- Erdemir, K.O. & Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. 1. Baskı. Neuro Discover / Brandmap.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Nörobilim ve Nöropazarlamaya Giriş Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
2. Hafta Nöropazarlama Uygulamaları Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
3. Hafta Dikkat ve Bilinç Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
4. Hafta Duygular Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
5. Hafta Tercih ve Beğeni Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
6. Hafta Duyularla Nöropazarlama Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
7. Hafta Öğrenme ve Hafıza Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
8. Hafta Nöropazarlama Reklam Tasarımı Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
9. Hafta İnsanın Karar Verme Mekanizması Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
10. Hafta Tercihleri Öngörmek ve Zihin Okuma Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
11. Hafta Nöropazarlama ve Marka Algısı İlişkisi Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
12. Hafta Tüketicinin Satın Alma Düğmesi Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
13. Hafta Nöropazarlama Ölçüm Teknikleri Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
14. Hafta Nöropazarlama ve Etik Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
15. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Nöropazarlamadaki temel kavramları bilir.
ÖÇ-2Nöropazarlamanın önemini kavrar.
ÖÇ-3Nörobilim yöntemlerinin pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini anlar.
ÖÇ-4Mevcut uygulamalara eleştirel bir şekilde yaklaşabilir.
ÖÇ-5Tüketici davranışları analiz eder ve yeni fikirler geliştirir.
ÖÇ-6Nöropazarlama konusunda yenilikçi düşünceler geliştirebilir, ileri düzey tartışmalar yürütebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15