Pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde, nörobilim yöntemlerinin etkileri, tüketicinin korunması sürecinde nörobilim verilerinden yararlanılması ve nöropazarlama stratejileri ile nöropazarlamanın etik boyutu konularında derin bir anlayışa sahip olunması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır. Ders öncesinde yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 11.00-13.00, Basın Ekspres Yerleşkesi, A/304
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu Anlatımı
- Sınıf İçi Tartışma
- Örnek Olay Analizleri
- Araştırma
- Proje Sunumu
Temel Kaynaklar
- Renvoise, P. (2016). Nöro Marketing. Mediacat Yayınları.
- Bozoklu, Ç.P. & Alkibay, S. (2017). Nöropazarlama Reklam Tasarımı ve Etik. Siyasal Kitabevi.
- Akademik Makaleler
Diğer Kaynaklar
- Lindstrom, M. (2020). Buy.ology. 1. Basım. Marka Yayınları.
- Erdemir, K.O. & Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. 1. Baskı. Neuro Discover / Brandmap.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Nörobilim ve Nöropazarlamaya Giriş
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
2. Hafta
Nöropazarlama Uygulamaları
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
3. Hafta
Dikkat ve Bilinç
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
4. Hafta
Duygular
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
5. Hafta
Tercih ve Beğeni
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
6. Hafta
Duyularla Nöropazarlama
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
7. Hafta
Öğrenme ve Hafıza
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
8. Hafta
Nöropazarlama Reklam Tasarımı
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
9. Hafta
İnsanın Karar Verme Mekanizması
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
10. Hafta
Tercihleri Öngörmek ve Zihin Okuma
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
11. Hafta
Nöropazarlama ve Marka Algısı İlişkisi
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
12. Hafta
Tüketicinin Satın Alma Düğmesi
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
13. Hafta
Nöropazarlama Ölçüm Teknikleri
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
14. Hafta
Nöropazarlama ve Etik
Konu anlatımı / Sınıf İçi Tartışma / Örnek Olay Çözümü / Proje Sunumu
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Nöropazarlamadaki temel kavramları bilir.
ÖÇ-2
Nöropazarlamanın önemini kavrar.
ÖÇ-3
Nörobilim yöntemlerinin pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini anlar.
ÖÇ-4
Mevcut uygulamalara eleştirel bir şekilde yaklaşabilir.
ÖÇ-5
Tüketici davranışları analiz eder ve yeni fikirler geliştirir.
ÖÇ-6
Nöropazarlama konusunda yenilikçi düşünceler geliştirebilir, ileri düzey tartışmalar yürütebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.