Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SATIŞ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0029 SATIŞ YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Satış Yönetimi dersinin amacı efektif bir satış sürecinde gerekli olan yapı taşlarını belirleyip şirket içinde pazarlamanın önemli bir parçası olan efektif bir satış ekibinin oluşturulmasını sağlamaktır. Dersin sonunda pazarlama ve satışın, hedefleri ulaştığı noktalar ve hedef satış rakamlarının nasıl aşıldığının anlaşılmaı hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Ders, online olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 11.00-12.50, Cats ve B-401
Görüşme Saatleri ve Yeri Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı, literatürde yapılan çalışmaların incelenmesi, iş dünyasından satış alanındaki misafir konuşmacılar, öğrenci sunumları, proje ödevleri ile dersin pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar - Çakırer, Mehmet Akif. 2022. A'dan Z'ye Satış ve Satış Yönetimi. Ankara: Nobel.

- Blount, Jeb. 2020. Satışta Duygusal Zekâ. Optimist Yayınları.
Diğer Kaynaklar - Bilimsel makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama ve Satış Anlayışına İlişkin Temel Kavramlar Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta Satış ve Satıcılık Mesleği Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta Tüketim Psikolojisi ve Satın Alma Nedenleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta Satışta İletişimin Rolü Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta Satışta Sunum ve İkna Yöntemleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta Satışta İtirazların Karşılanması ve Satış Kapama Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta Vize Haftası Vize Sınavı
8. Hafta Satış Planlaması ve Bütçeleme Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
9. Hafta Satış Gücünün Belirlenmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta Satış Gücünün Motivasyonu Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta Satışta Performans Yönetimi ve Performans Ölçümü Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta Satıcıların Ücretlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta Satış Gücünün Örgütlenmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta Uluslararası Satış Yönetimi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta Satışta Beden Dili Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta Final Haftası Final Sınavı
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Satış işlevinin ve özellikle “Satış Ekibinin” şirket için önemini kavrar.
ÖÇ-2Özellikle pazarlık, görüşmeler , satış ekibinin motivasyonu ve yönetimi süreçlerinde teknoloji ve satış becerilerinin nasıl kullanıldığını öğrenir.
ÖÇ-3Özellikle satış ekibinin yönetimi konusundaki güncel uygulama/ eğilimlerini kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15