Öğrencilerin yeni teknolojilere ve yenilik kavramına olan ilgilerinin artırılması ve süreklilik kazanmasının sağlanması.
Yeni ve ileri teknolojiler alanında Dünya'daki ve Ülkemizdeki gelişmelerin araştırılması ve paylaşılması.
Öğrencilerin yenilikçi, yaratıcı,sistematik ve proje mantığı içinde düşünmelerinin sağlanması.
Yeni teknoloji üreten ve ve teknolojiden yararlanan kuruluşları çoğaltabilmek için, bireye ve örgüte düşen sorumlulukların öğrencilik yıllarından başlayarak gençlere kazandırılması.
Buluş ve teknolojiyi üretebilmek için planlama yapılması, proje ve sistemlerin oluşturulması, yeniliğin ticarileştirilmesi konularının örneklerle aktarılması ve öğrencilerin bu konuda bilinçlendirilmesi.
Öğrencilerin yenilik ve teknoloji odaklı düşünmeleri ve yeni fikirlerini proje mantığı içinde hayata geçirebilmeleri için bilgi ve bilinç düzeylerinin yükseltilmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devamın ağırlığı vardır
Öğretim Üyeleri
pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, sınıf içi etkileşimli fikir geliştirme uygulamaları, proje hazırlama, ödev sunumu, grup tartışmaları, örnek olay inceleme ve çözümlemeleri
- Arge yapan yenilikçi kuruluşların öğrenciler tarafından proje ödevi kapsamında incelenerek sınıfta sunulması ve tartışılması.
Temel Kaynaklar
Derste kullanılmak üzere hazırlanmış ders notları, ppt sunumları, word dosyaları, ilgili video web uzantıları.
Tüm ders notları Cats programı Kaynaklar bölümünde yer almaktadır
Diğer Kaynaklar
- Rekabette Başarının Yolu, Teknoloji Yönetimi, Dr.Halime İnceler Sarıhan, Desnet Yayınları, İst, 1998.
- İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık; Richard Luecke, Çev.Turan Parlak, T.İş Bankası yayını, İst.2011
- Teknoloji Yönetimi, Prof.Dr.Murat Erdal, Türkmen Kitabevi, 2009.
- Teknoloji Yönetimi; Frederick Betz, Tübitak yayını, Ankara
- Teknolojik Yenilik ve Ar-Ge Yönetimi, Doç.Dr.İsmet Sabit Barutçugil, Bursa Üniversitesi İİBF yayını, 1981.
- Technology Management, Robert Szakoni, CRC Press, USA, 1998.
- The Map of Innovation, Kevin O'Connor, Crown Business, NY, 2003.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Teknoloji ve yenilik yönetiminin önemi ve büyümeye katkısı
Teknolojideki gelişmelerin tarihçesi
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
2. Hafta
Kavramlar ve teknikler; teknoloji transferi, teknolojiyi üretme, yenilik, sürekli iyileştirme, buluş, faydalı model, tasarım
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
3. Hafta
Teknoloji ve yeniliğin kaynakları
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
4. Hafta
Sanayi kuruluşlarında teknoloji, ar-ge ve yeniliğe yatırım yapmak, Sürecin işleyişi
Yenilikçi kuruluşların özellikleri
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
5. Hafta
Kuruluşların teknoloji ve yenilik stratejileri, Başarı ve başarısızlık nedenleri, Başarı için faktörler
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
6. Hafta
Ar-ge ve yenilik planlamasında kullanılan teknikler, Teknolojik tahmin teknikleri, proje seçimi ve proje planlama teknikleri
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
7. Hafta
Projeler nasıl planlanır?
PERT/CPM uygulamaları, Örnek olay incelemesi
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
8. Hafta
Teknoloji ve yenilik yönetimi için örgütlenme, Otonom çalışma grupları, Kendini yöneten takımlar, Geliştirme ekipleri
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
9. Hafta
Ar-ge yöneticisinde ve çalışanlarında olması gereken özellikler
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
10. Hafta
Teknoloji ve Ar-ge yoluyla kurumsal performansın artırılması,
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
11. Hafta
Ar-ge takımlarının yönetimi ve denetimi, bütçe performansı
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
12. Hafta
Günümüzün ve geleceğin yeni teknolojileri
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
13. Hafta
Geleceğin şehirleri, Teknoparklar, teknoloji merkezleri, nanoteknoloji, görünmeyen kıtalar, siber uzay
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
14. Hafta
Örnek olay, proje geliştirme uygulamaları ve sunumları
Anlatım, tartışma, sınıf içi uygulamalar, proje hazırlama, ödev sunumu, ekip tartışmaları, örnek olay çözümlemeleri
15. Hafta
Final Sınavı
Final
16. Hafta
Final Sınavı
Final
17. Hafta
Final Sınavı
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
12
10
Final
1
40
ÖÇ-1
(DÇ-1): Teknoloji ve Yenilik Yönetimi konusundaki bilgi düzeyinin yükseltilerek iş yaşamına adaptasyonun sağlanması
ÖÇ-2
(DÇ-2) : Sistem mantığı ile düşünme, olaylar arasındaki ilişkileri kavrama, model kurma yeteneğinin geliştirilmesi
ÖÇ-3
(DÇ-3) : Derse katılım, sınıf uygulamaları ve proje çalışmaları yoluyla bilgilerini teoriden pratiğe aktarabilmelerinin sağlanması
ÖÇ-4
(DÇ-4) : Olayları analiz etme ve yorumlama becerisinin kazandırılarak, iş yaşamına ve topluma katkı sağlama bilincinin geliştirilmesi
ÖÇ-5
(DÇ-5) : Problemleri tanımlama, analiz yapma ve problem çözme yeteneğinin kazandırılması
ÖÇ-6
(DÇ-6) : Yenilikçi ve yaratıcı birey olma bilincinin geliştirilerek ve bilgilerin teoriden pratiğe dönüştürülerek fikir üretilmesi, tartışılması ve toplumsal sorunların çözümünde kullanılması becerisinin geliştirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.