Günümüzün insan odaklı mal, hizmet, fikir sunumlarında; bütünleşik iletişim karması içinde reklam işlevinin amacı, tarihsel gelişimi, reklam türleri, hedef kitlesi, pazarlama, araştırma ve diğer disiplinler ile ilişkisi,reklam planıı, strateji, bütçe ve programının hazırlaması, reklamcılık mesleğinin etik kuralları ve yasal yükümlülükleri konularında temel bilgiler vermek, işlevin işleyişini irdelemek.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve/veya Pazarlama Yönetimi dersi almış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15.00-16.50, Basın Ekspres Kampüsü, Z-03
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı
- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi
- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
- Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması
- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması
- Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar
- Elden, Müge ve Bakır, Uğur. 2014. Reklam Ustaları 1. Detay Yayıncılık.
- Kocabaş, F. 2013. Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İletişim Yayınları.
- Wells, W., Burnett, J. & Moriarty , S. 2015. Advertising Principles & Practice. Prentice Hall International, Inc.
Diğer Kaynaklar
- Bilimsel Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişim Kuramı, İletişim Hedefleri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta
Reklamcılığın Temel İlkeleri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta
Reklam Hedefleri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta
Reklam Araştırmaları
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta
Pazarlama ve Reklam Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta
Vize Haftası
Vize Sınavı
8. Hafta
Yaratıcı Reklam Stratejileri Geliştirme
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
9. Hafta
Reklam Araçları ve Platformları
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta
Reklam Tarihi ile Günümüz Reklam Anlayışı Arasındaki Farklar
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta
Yaratıcı İçerik Hazırlama Yöntemleri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta
Reklamların Ölçümlenmesi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta
Reklam Ajansları
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta
Reklamlarda Etik Kavramı
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta
Uluslararası Reklam Örnekleri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
17. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
ÖÇ-1 Öğrenciler, reklam işlevinin bütünleşik iletişim karması içinde önemini ve reklam sürecinin işleyişini kavrayabilecek.
ÖÇ-2
ÖÇ-2 Hedef kitle araştırmaları, Pazar araştırması, kamuoyu araştırmaları, Reklam öncesi ve reklam sonrası etkinlik araştırmaları, konusunda bilgi sahibi olacak. Araştırma verilerinin reklam işlevi için vazgeçilmez önemini anlayacaktır.
ÖÇ-3
ÖÇ-3 Durum Analizi, Planlama, Stratejik Planlama, Strateji ve Taktik kavramlarının reklam sürecinde önemini anlayacak, reklam işlevinin diğer disiplinlerle ilişkisini kurabilecek.
ÖÇ-4
ÖÇ-4 Öğrenciler kazanacakları kuramsal bilgileri özümleyerek; reklam kararlarını belirleyen koşullarla uyumlu reklam planı, reklam stratejisi, reklam programı ve reklam bütçesi hazırlayabilecek.
ÖÇ-5
ÖÇ-5 Reklamın; Pazarlama karması içinde tutundurma ögesinin bir alt ögesi olarak, pazarlama karmasının diğer ögeleri(Ürün-Fiyat-Dağıtım) ve tutundurma ögesinin diğer alt ögeleri(halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, satış promosyon)ile ilişkisini ve uyum içinde olması gerektiğini anlayacak.
ÖÇ-6
ÖÇ-6 Öğrenciler, öğrenimden kazanımları ile reklam sürecinin aşamalarında ilgi duydukları alanları belirleyebilecek, ilerideki meslek seçimine yönelik bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.