Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


FRANSIZCA I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0128 FRANSIZCA I 3/0/0 SA Fransızca 4
Dersin Amacı Öğrencilere Fransız Dili ve Fransız Kültürünü tanıtmak, başlangıç seviyesinde dil becerisine ulaşmalarını sağlamak. Doğru biçimde yol tarifi sormak ve muhtemel yanıtları anlayıp, verebilmek.
Ön Koşullar Fransızca I için ön koşul aranmaz.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Öğrenciden derse devam istenir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Süha Sarıoğlu
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 4B-07/09, 15:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 13:00-14:00, D Koridoru Mehmet Süha Sarıoğlu'nun Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Mauget,Langue et Civilisation Française adlı ana kitapta belirlenen konuların işlenmesi ile başlayan öğretim süreci içinde, işlenen konuyu belletici alıştırma kağıtları, ev ödevleri ve konu üzerinde çeşitli soru-cevap çalışmalarının hazırlandığı fotokopiler öğrencilere dağıtılır. Bir sonraki derste verilen ödevlerin düzeltim çalışmaları yapılmaktadır. Kelime bilgisi üzerinde yapılan çalışmalarda, hazırlanmış olan foto kopiler öğrencilere dağıtılmaktadır. Konuşma yetisinin geliştirilmesi amacıyla soru cevap alıştırmaları yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar Mauger G. Cours de Langue et de Civilisation Française, Librairie Hachette Paris. 1985 Catherine Dollez, Sylvie Pons; Alter Ego:Methode de Français I, Librairie Hachette Paris 1989 J.Bady, I.Greaves, A. Petetin, Exerçons-nous Grammaire 350 Exercices Niv.Débutant.  Librairie Hachette Paris 2005
Diğer Kaynaklar Yves Loiseau, Rieux; Point par Point Exercices Grammaire Cahier Débutant , Librairie Didier. Paris 1999
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fransızca/1 ve Fransızca/2 derslerinde kullanılacak kitapların tanıtımı, ilgili Syllabus’ün okunup öğrencilerden isteklerin neler olduğunu ve nelerden sorumlu olacaklarının açıklanması, vize ve final sınavlarının nasıl notlanacağı, bu notlamada devamlılık, ödevlerin genel yüzde oranlarının öğrencilere tanıtılması. Fransızcanın fonetik düzeni – alfabe tanıtımı, ses uyumu ve basit kelimelerin fonetik yapılarının tanıtımı, alfabetik okunuşların örneklenmesi. Yazılı örneklemeler.
2. Hafta Alfabe bilgilerinin ve fonetik düzenin hatırlatılmasından sonra “Article” konusuna giriş. Article’lerin örneklerle tanıtımı, uygulamaları. Basit “Tümce okuma denemeleri”. Vocabulaire çalışmaları ve okunuşların üzerinde yapılacak çalışmalar. İsim tamlalamalarının yapıları ve kuruluş kuralları ve bu konuyla ilgili olarak kullanılan “article” sistemlerinin örnekleriyle açıklanması. Yazılı açıklamalar ve örneklemeler.
3. Hafta Avoir ve Etre yardımcı fiillerin açıklanması, Fiil gruplarına genel bir bakış ve 1. grup fiillerin çekim ekleri. Vocabulaire bilgileriyle tümce kurulması, Tümcenin genel yapısı hakkında açıklamalar.Kendini tanıtıcı genel basit tümcelerin kurulumu ve yazılımı.Öğrencilere konu üzerinde çeşitli ödevler verilecektir(Avoir-Etre ve 1. grup fiillerden en çok kullanılanları arasından seçilecek örneklerle Türkçe-Fransızca çeviri ödevlemeleri yapılacaktır.) Milliyet ve ülkeleri içeren vocabulaire kağıtlarının dağıtımı, ilgili çalışmalar. Yazılı örnekleme ve açıklamalar.
4. Hafta İsmin hallerinin tanıtımı ve konuyla ilgili olarak article ve préposition kuruluşlarının incelenmesi. Conversation çalışmaları.Günlük konular hakkında, kendini tanıtan cümlelerle soru-cevap kalıplarının aktarımı. Yeni Vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. İşaret Sıfatlarının öğrenilmesi ve uygulamalar.Yardımcı fiillerden “Pouvoir-Devoir” fiillerinin çekimi ve bu fiillerle yapılan basit tümceler, soru-cevap çalışmaları. Yazılı olarak ödevin cevaplarının açıklanması ve diğer açıklamalar.
5. Hafta İşaret sıfatlarının tekrarı, niteleme sıfatlarının liste şeklinde dağıtımı.İlgili sıfatlar ile 1.grup fiillerin tümcede kullanımları. Tümce çeşitleri( Olumsuz, soru ve olumsuz soru çeşitleri ). Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Soru-yanıt ile parça üzerinde çalışmalar.İsim tamlamaları ve ismin hallerine ilişkin hatırlatıcı ödevlerin öğrencilere dağıtımı ve konu üzerinde çalışmalar. Haftanın günlerinin tanıtılması.“Faire – Savoir” yardımcı fiillerinin tanıtımı ve tümce içi kullanımları.Ev ve evin bölümleriyle mevsim ve ayları tanıtıcı yeni vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve bu vocabulaire üzerine basit tümce kuruluş çalışmaları. İsim tamlamaları ile yeni kelimelerin pekiştirilmesi. Olumsuz cevaplamalar üzerine dağıtılan soru kalıplarıyla çalışmalar.1.grup fiiller üzerine ek çalışmalar. Tüm 1 ci grup fiillerin şimdiki zaman çekimleri.Belgesiz sıfatların tanıtımı, konunun kitaptan takibi ve okuma çalışmaları. Yazılı çalışmalar.
6. Hafta Vizeye hazırlık niteliğinde tekrarlar.Meslekler üzerine hazırlanmış yeni vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. 1 grup fiillerin öğrenimine devam edilmesi. Fransızca-Türkçe ve Türkçe-Fransızca çeviri çalışmaların yapılması. Soru cevap çalışmaları. Kitaptan yeni konunun okutulup işlenmesi. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları. İyelik sıfatlarının tanıtımı ve konu üzerinde pekiştirici çeviri çalışmaları Yazılı örneklemeler ve çalışmalar.
7. Hafta Vize Haftası. Sınav
8. Hafta Vize sorularının cevaplanması.Saat ve zaman kavramının işlenmesi. Konuyla ilgili soru-cevap çalışmaları. Olumlu ve olumsuz tümce çeşitlerinin tekrarı, şehir ve şehirde bulunan bina, meydan ve çeşitli yapılar üzerine hazırlanmış olan vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve konuyla ilgili tümce çalışmaları. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları. İyelik sıfatlarının tekrarı.Hayvanlar ve doğa ile ilgili yeni vocabulaire listelerinin öğrencilere tanıtımı, kelimeler üzerinde cümle kuruluşları yapılacaktır. Yazılı açıklamalar.
9. Hafta Yön ve yol tarifi için kullanılan kavramının işlenmesi ve konu ile ilgili dağıtılacak soru içeren çalışma kağıtları üzerinde cevaplamalar yaptırılacaktır. 2.ci grup fiillerin tanıtımı, ilgili fotokopilerinin dağıtımı, cümle kuruluş çalışmaları. Şahıs Zamirlerine giriş, tanıtım ve örneklemeler. Okuma çalışmaları. Yazılı örneklemeler ve çalışmalar.
10. Hafta Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Hava durumu ile ilgili kalıp tümcelerin üzerinde açıklayıcı çalışmalar. 1. grup, 2.ci grup ve öğrenilmiş olan tüm yardımcı fiillerin oluşturduğu türkçe bir metni – cümleleri fransızcaya tercümesi içerikli ödev kağıtlarının dağıtımı ve genel tekrarlar. Şahıs zamirlerinin tekrarları, örneklemeler. Di'li geçmiş zaman anlatımı ve örneklemeler. Yazılı çalışma ve örneklemeler.
11. Hafta Dönem içinde yapılmış olan tüm derslerin genel tekrarları.Di'li geçmiş zamanın örnekleme çalışmaları.Şahıs Zamirlerinin kullanım tekrarları. Ödevlemeler. Verilmiş olan ödevin yazılı olarak soru cevaplamaları ve diğer çalışmalar.
12. Hafta Di'li geçmiş zamanın geçmiş zaman ortaç fiili -participe passé- üzerindeki accord çalışmaları, şahıs zamirlerinin yine geçmiş zaman ortaç fiili üzerindeki accord çalışmalarına örnekler,Dönem içinde yapılmış olan tüm derslerin genel tekrarları.Di'li geçmiş zamanın örnekleme çalışmaları.Şahıs Zamirlerinin kullanım tekrarları. Ödevlemeler. Ödevlerin yazılı cevaplamaları ve yazılı örneklemeler.
13. Hafta Final sınavı için ögrenci isteğine uygun olacak tekrarlar, soru-yanıt çalışmaları, genel tekrarlar. Şahıs zamirleri ve di'li geçmiş zamanda kullanım örneklerinde participe passé accordları üzerine çalışmalar. Ödevlerin yazılı cevaplamaları ve diğer örneklemeler.
14. Hafta Final sınavı için genel istek doğrultusunda tekrar çalışmaları. Geçmiş zaman ortaç fiilin şahıs zamirine göre accordu üzerine ek çalışmalar. Yazılı örneklemeler.
15. Hafta Finalden evvel moral dersi: Edith Piaf, Nana Mouskouri v.b. müzik dinletileri.. Not: Öğrencilere dinleyecekleri müzikle ilgili olarak parçanın Fransızca-Türkçe yazılımı verilmektedir. Tekrar
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 0
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler haber kipinin şimdiki zamanını içeren ve Fransız Dili'nde ki 1 ve 2.ci grup fiillerle basit cümleler kurup isteklerini kendi cümleleriyle ifade edebiliyorlar.
ÖÇ-2Niteleme sıfatları, işaret sıfatları ve iyelik sıfatlarını belirleyebiliyorlar ve bunları cümlelerinde kullanıyorlar.
ÖÇ-3Öğrenci kendisine sorulan adres veya yol tarifini anlaşılır düzeyde fransızca aktarabiliyor.
ÖÇ-4Öğrenci, fransızca dilinde tanışma cümlelerini, kendini tarif edebilme yetisini kazanıyor.
ÖÇ-5Kelime bilgisi çalışmaları ile, öğrenci ev ve evin kısımlarını içeren kelimeleri, meslek ve milliyet kavramlarının edinimlerini, bu kelimelerin cümle içi kullanımlarını başarabiliyor.
ÖÇ-6Fonetik çalışmalarda ek olarak verilen başlangıç düzeyindeki Fransızca metinleri okuma çalışmaları ve metin üzerinde soru cevap alıştırmaları nedeniyle öğrencilerin telaffuz yetileri kuvvetlenmektedir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9