Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL3002 3 Pazarlama Yönetimi 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek ve pazarlama yönetimini yapabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri dersini almış olmak.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 10.00-12.50, Basın Ekspres Kampüsü, A Blok, 503 no'lu sınıf.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi Günleri 14.00-16.00 Basın Ekspres Kampüsü, B/8-04 no'lu öğretim üyesi odası.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı

- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi

- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi

- Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması

- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması

- Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar - Kotler and Keller, Marketing Management, 15E, Pearson International Edition, New Jersey, 2009.

- Çeviri Editörü: İbrahim Kırcaova, Pazarlama Yönetimi (Kotler ve Keller), 15. Basım, 2018, Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar - Rıes, A. & Trout, J. (2015). Pazarlamanın 22 Kuralı. Çeviri: Murat Yaz. MediaCat.

- Akademik Makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni Gerçeklerle Pazarlamayı Tanımlamak, Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Planı Geliştirme Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
2. Hafta Pazarlama İçgörüsü Yakalamak, Pazarlama Araştırmaları Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
3. Hafta Müşterilerle Bağlantı Kurmak, Pazarlama Araştırmaları ve Pazar Analizi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
4. Hafta Küresel Pazarlara Giriş Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
5. Hafta Güçlü Markalar Yaratmak Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
6. Hafta Marka Değeri Yaratmak Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
7. Hafta Ürün Stratejisi Belirleme, Yeni Ürün ve Hizmet Sunma Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Ara Sınav Sınav
10. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Tasarımı ve Yönetimi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
11. Hafta Fiyatlandırma Stratejileri ve Programları Geliştirmek Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
12. Hafta Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
13. Hafta Marka Konumlandırılmasının Oluşturulması Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
14. Hafta Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
15. Hafta Dijital İletişimi Yönetmek Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
16. Hafta Uzun Dönemde Holistik Pazarlama Örgütünü Yönetmek Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1 Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak, pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilir.Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
ÖÇ-4Öğrenilen bilgilerin anlaşılıp uygulanmasını sağlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15