Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek ve pazarlama yönetimini yapabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersini almış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 10.00-12.50, Basın Ekspres Kampüsü, A Blok, 503 no'lu sınıf.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi Günleri 14.00-16.00
Basın Ekspres Kampüsü, B/8-04 no'lu öğretim üyesi odası.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı
- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi
- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
- Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması
- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması
- Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar
- Kotler and Keller, Marketing Management, 15E, Pearson International Edition, New Jersey, 2009.
- Çeviri Editörü: İbrahim Kırcaova, Pazarlama Yönetimi (Kotler ve Keller), 15. Basım, 2018, Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar
- Rıes, A. & Trout, J. (2015). Pazarlamanın 22 Kuralı. Çeviri: Murat Yaz. MediaCat.
- Akademik Makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Gerçeklerle Pazarlamayı Tanımlamak, Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Planı Geliştirme
Müşterilerle Bağlantı Kurmak, Pazarlama Araştırmaları ve Pazar Analizi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
4. Hafta
Küresel Pazarlara Giriş
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
5. Hafta
Güçlü Markalar Yaratmak
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
6. Hafta
Marka Değeri Yaratmak
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
7. Hafta
Ürün Stratejisi Belirleme, Yeni Ürün ve Hizmet Sunma
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
Sınav
10. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Tasarımı ve Yönetimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
11. Hafta
Fiyatlandırma Stratejileri ve Programları Geliştirmek
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
12. Hafta
Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
13. Hafta
Marka Konumlandırılmasının Oluşturulması
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
14. Hafta
Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
15. Hafta
Dijital İletişimi Yönetmek
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
16. Hafta
Uzun Dönemde Holistik Pazarlama Örgütünü Yönetmek
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
17. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak, pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2
Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilir.Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.