Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL3002 3 Pazarlama Yönetimi 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek ve pazarlama yönetimini yapabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri dersini almış olmak.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 10.00-12.50, Basın Ekspres Kampüsü, A Blok, 503 no'lu sınıf.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi Günleri 14.00-16.00 Basın Ekspres Kampüsü, B/8-04 no'lu öğretim üyesi odası.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı

- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi

- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi

- Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması

- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması

- Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar - Kotler and Keller, Marketing Management, 15E, Pearson International Edition, New Jersey, 2009.

- Çeviri Editörü: İbrahim Kırcaova, Pazarlama Yönetimi (Kotler ve Keller), 15. Basım, 2018, Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar - Rıes, A. & Trout, J. (2015). Pazarlamanın 22 Kuralı. Çeviri: Murat Yaz. MediaCat.

- Akademik Makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni Gerçeklerle Pazarlamayı Tanımlamak, Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Planı Geliştirme Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
2. Hafta Pazarlama İçgörüsü Yakalamak, Pazarlama Araştırmaları Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
3. Hafta Müşterilerle Bağlantı Kurmak, Pazarlama Araştırmaları ve Pazar Analizi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
4. Hafta Küresel Pazarlara Giriş Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
5. Hafta Güçlü Markalar Yaratmak Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
6. Hafta Marka Değeri Yaratmak Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
7. Hafta Ürün Stratejisi Belirleme, Yeni Ürün ve Hizmet Sunma Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Ara Sınav Sınav
10. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Tasarımı ve Yönetimi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
11. Hafta Fiyatlandırma Stratejileri ve Programları Geliştirmek Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
12. Hafta Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
13. Hafta Marka Konumlandırılmasının Oluşturulması Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
14. Hafta Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
15. Hafta Dijital İletişimi Yönetmek Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
16. Hafta Uzun Dönemde Holistik Pazarlama Örgütünü Yönetmek Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1 Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak, pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilir.Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
ÖÇ-4Öğrenilen bilgilerin anlaşılıp uygulanmasını sağlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9