Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek ve pazarlama yönetimini yapabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersini almış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 10.00-12.50, Basın Ekspres Kampüsü, A Blok, 503 no'lu sınıf.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi Günleri 14.00-16.00
Basın Ekspres Kampüsü, B/8-04 no'lu öğretim üyesi odası.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı
- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi
- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
- Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması
- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması
- Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar
- Kotler and Keller, Marketing Management, 15E, Pearson International Edition, New Jersey, 2009.
- Çeviri Editörü: İbrahim Kırcaova, Pazarlama Yönetimi (Kotler ve Keller), 15. Basım, 2018, Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar
- Rıes, A. & Trout, J. (2015). Pazarlamanın 22 Kuralı. Çeviri: Murat Yaz. MediaCat.
- Akademik Makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Gerçeklerle Pazarlamayı Tanımlamak, Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Planı Geliştirme
Müşterilerle Bağlantı Kurmak, Pazarlama Araştırmaları ve Pazar Analizi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
4. Hafta
Küresel Pazarlara Giriş
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
5. Hafta
Güçlü Markalar Yaratmak
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
6. Hafta
Marka Değeri Yaratmak
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
7. Hafta
Ürün Stratejisi Belirleme, Yeni Ürün ve Hizmet Sunma
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
Sınav
10. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Tasarımı ve Yönetimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
11. Hafta
Fiyatlandırma Stratejileri ve Programları Geliştirmek
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
12. Hafta
Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
13. Hafta
Marka Konumlandırılmasının Oluşturulması
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
14. Hafta
Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
15. Hafta
Dijital İletişimi Yönetmek
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
16. Hafta
Uzun Dönemde Holistik Pazarlama Örgütünü Yönetmek
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
17. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak, pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydalarını açıklayabilir.
ÖÇ-2
Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilir.Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-3
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.