Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0035 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Tüketici Davranışları dersinin amacı, öğrencilerin, tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Pazarlama İlkeleri veya Pazarlama Yönetimi dersi almış olmak.
Özel Koşullar Ders, online olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı Günleri, 16.00-17.50, Cats ve A Blok, A-303
Görüşme Saatleri ve Yeri Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı,

- Sınıf çalışmaları (örnek olay), tartışma ve makale sunumları,

- Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma.

 
Temel Kaynaklar - Solomon, Michael. Consumer Behavior. 15th Edition, Pearson.
Diğer Kaynaklar - Akademik makaleler.

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışlarına Giriş Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta Sosyal Faktörler Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta Öğrenme ve Hatırlamanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta Vize Haftası Vize Sınavı
8. Hafta Kişilik, Yaşam Tarzı ve Değerlerin Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
9. Hafta Davranış Geliştirme ve İknanın Gücü Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta Tüketici Satın Alma, Kullanma ve Sonrası Süreç Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta Referans Gruplarının ve Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta Gelir ve Sosyal Sınıfların Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta Alt Kültürlerin Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta Kültür Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta Final Haftası Final Sınavı
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Tüketici davranışını etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-4Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9