Sanal rekabet ortamında simülasyon yöntemi kullanarak öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: İşletmeyi bir bütün olarak görme, Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme, Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz, İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma, Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve dersin içeriğinin tanıtımı
Anlatım
2. Hafta
Ders içeriğinin ayrıntılı açıklaması
Anlatım
3. Hafta
Simülasyon tekniği
Anlatım
4. Hafta
Takım oluşturma ve takım çalışması ilkeleri
Anlatım ve müzakere
5. Hafta
Simülasyon denemesi
Anlatım ve müzakere
6. Hafta
İşletme Simülasyonu - 1. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
7. Hafta
İşletme Simülasyonu - 2. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
8. Hafta
İşletme Simülasyonu - 3. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
9. Hafta
İşletme Simülasyonu - 4. Tur
Tartışma
10. Hafta
İşletme Simülasyonu - 5. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
11. Hafta
İşletme Simülasyonu - 5. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
12. Hafta
İşletme Simülasyonu - 6. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
13. Hafta
İşletme Simülasyonu - 7. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
14. Hafta
İşletme Simülasyonu - 8. Tur
Uygulama sonuçlarının tartışılması
15. Hafta
İşletme Simülasyonu - Final Turu
İşletme Simülasyonu - Final Turu
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
8
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
20
Derse Devam / Katılım
14
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Markalaşma ve Marka Yönetimi,
Maliyet kavramını anlama ve analiz,
ÖÇ-2
Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme,
ÖÇ-3
İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma,
ÖÇ-4
Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma,
Satış planlama,
ÖÇ-5
Satış planlama,
Risk ve belirsizlik altında karar verme,
Bütçeleme ve bütçe kontrolü,
Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme,
Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi,
Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama,
Takım kurma, birlikte çalışma,
Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme,
Kuruluş performans değerlendirmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.