Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Girişimcilik ve Uygulamaları

Girişimcilik ve Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL8003 8 Girişimcilik ve Uygulamaları 2/2/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen süreci girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri pınar sarp
Asistanlar Arş Gör. Taha Yusuf Çakarel
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dersin anlatımı, tartışma, makale okuma, sınıf içi uygulama, film gösterimi ve Ted konuşmaları.
Temel Kaynaklar Eser G., 2021, Güncel bir yaklaşımla girişimcilik, Nobel yayınevi, İstanbul




Ürper, Y. (2015) Girişimcilik ve İş Kurma, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. Beta Basım Yayım. 2010.

 

Diğer Kaynaklar  Veysel, A., & Yörük, D. (2006). BAĞIMSIZ GİRİŞİMCİLİK VE İÇ GİRİŞİMCİLİK ARASINDAKİ FARKLAR: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 155-173.


Veysel, A. Ğ. C. A., & Mustafa, K. U. R. T. (2007). İç girişimcilik ve temel belirleyicileri: Kavramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (29), 83-112.

 Keskin, S. (2014). Türkiye'de kadın girişimcilerin durumu, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (9:1).

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta GİRİŞ VE ORYANTASYON Tartışma
2. Hafta Girişimci kimdir? Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz? Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir? Dersin anlatımı, Ted Talks, Makale analizi
3. Hafta Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme Dersin anlatımı ve sınıf içi uygulama
4. Hafta Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri I Film Gösterimi
5. Hafta Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi Dersin anlatımı ve sınıf içi uygulama,Ted Talks
6. Hafta İş Modeli Kanvası Dersin anlatımı, sınıf içi uygulama
7. Hafta Ara Sınav Sınav
8. Hafta Yalın Yeni Girişim Metodolojisi Okuma, Makale analizi
9. Hafta Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi Dersin anlatımı
10. Hafta İş Planı Dersin anlatımı
11. Hafta Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri II Film Gösterimi
12. Hafta Girişim Finansmanı Dersin anlatımı ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşlar ve Güncel Konular Dersin anlatımı, Tartışma, Makale analizi
14. Hafta Asansör Konuşması Tartışma, sınıf içi uygulama
15. Hafta Final Sınavı Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavramak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulamak.
ÖÇ-2Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak etmek.
ÖÇ-3Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabilmek. Ayrıca, bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebilmek.
ÖÇ-4İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilmek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebilmek.
ÖÇ-5Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varmak.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9