Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.2 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
IIBF0002
Eş Koşullar
IIBF0002
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
komminikasyona dayalı, interaktif
Temel Kaynaklar
-· Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)
A. Güvenir tarafından hazırlanan çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Sözcükler, adın, geldiği ülkeyi ve oturduğu yeri söyleyebilme;
öğrenci odaklı, interaktif
2. Hafta
Kendini tanıtmaya yönelik konuya yönelik dinleme çalışmaları; önemli kişileri tanıtabilme ; Avrupa dilleri ,gerekli fiilerin şimdiki zaman çekimi
öğrenci odaklı, interaktif
3. Hafta
Selamlama, nasıl olduğunu sorabilme, alfabe, şimdiki zaman fiilleri
öğrenci odaklı, interaktif
4. Hafta
Öğrenilen fiillerin çekimleri, şahıs zamirleri,
Kim, nerede ve nereden sorularını içeren çalışmalar
öğrenci odaklı, interaktif
5. Hafta
Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri tanımlama
öğrenci odaklı, interaktif
6. Hafta
İstasyon çalışmasıyla tekrar
öğrenci odaklı, interaktif
7. Hafta
vizeye yönelik tekrar
öğrenci odaklı, interaktif
8. Hafta
vize
9. Hafta
vize
10. Hafta
Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri tanımlama
öğrenci odaklı, interaktif
11. Hafta
Aile durumu, sayılar, olmak fiili, kişiyi tanıtma(yaş, meslek, v.s.); iyelik zamirleri
öğrenci odaklı, interaktif
12. Hafta
Kurs ortamında kullanılan dil; konuya yönelik dinleme çalışmaları; çok kısa bir metinle kendini ve diğerlerini tanıtabilme
öğrenci odaklı, interaktif
13. Hafta
Video, kendini tanıtma, aile bireylerini tanıtma ve medeni durumu; finale yönelik çalışma
öğrenci odaklı, interaktif
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kritik düşünme yetisini geliştirme
ÖÇ-2
Farklı olana saygı
ÖÇ-3
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.