Öğrenciyi her hangi bir görsel karşısında, içerikte yer alan hatırlatıcı simgeleri, genel yardımcı öğeleri bulup çıkarmaya teşvik ederek görseli daha iyi çözümleyebilmesini sağlamak.
Mitoloji genelde insan yaşamını ele aldığından, belli bir mitolojik öykünün içindeki mesajı daha iyi anlayabilmek için metinler arası veya görseller arası göndermeleri, bağlantıları kullanarak saklı mesajı, bilgiyi bulup yorumlayabilmesini sağlamak.
Görseller arası veya metinler arası göndermeleri kullanarak incelenen kaynağı yorumlamak.
Göndermelerdeki benzerlikleri kullanarak çözümleme yapmak, kendi cümleleriyle ifade edip özetlemek.
Tarihsel olayları da ele alarak ilgili mitosla nasıl bir bağlantısı olduğunu saptamak.
Özellikle yaşadığı topraklara özgü söylemleri bulup çıkarmak, genel kültür dağarcığını geliştirmek.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mitoloji’nin tanımı, diğer bilimlerle (Antropoloji-Sosyoloji-Tarih gibi) ilişkileri, faydalanılan kaynakların aktarılması
Yunan Yaratılış Mitosları’ndan Theogonia’ya giriş, Olympos Kültü’nün tanıtımı, Mitos çeşitleri..Tanrılar ve Devler Savaşları..
Yaratılş mitosları üzerine kıyas soru cevapları
4. Hafta
Masallar ve Mitoslar arasındaki farklar, benzeyen yönler, kıyaslarla açıklamalar. Zeus ve Zeus’un aşkları. Ana tanrıça kültü
Sözlü anlatım. Masal örneklemeleri ve kıyaslar
5. Hafta
Hera ve ilgili mitosları, Athena ve ilgili mitosları.
Sözlü anlatım.
6. Hafta
Artemis ve ilgili mitosları, Apollon ve ilgili mitosları.
Sözlü anlatım.
7. Hafta
Vize öncesi tekrarlar.
Kıyas yöntemiyle öğrenilen kutsalların tekrarı.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Tanrı Hermes ve Hermetizm’in tanıtımı.
Sözlü anlatım ve kıyas soru cevapları
10. Hafta
Tanrı Pan ve Tanrı Hephaistos Kültleri’nin açıklamaları, ilgili mitosları.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Tanrıça Aphrodite’nin tanıtımı, ilgili mitosları.
Sözlü anlatımı
12. Hafta
Tanrı Ares’in tanıtımı ve ilgili Mitosları.
Sözlü anlatım ve kıyas soru cevapları
13. Hafta
Ölüm ve Öte Dünya kavramları,Tanrı Hades tanıtımı, ilgili mitosları.
Kıyas soru cevapları ve sözlü anlatım
14. Hafta
Sinema bölümünden “mitolojik” bir film seçilip, filmin gösterimi, çözümleme çalışmaları yapılacaktır. (Tutku-Truva-Devler Savaşı-Odysseus arasından seçilen bir filmin gösterimi ve çözümlemesi yapılacaktır.)
Film çözümlemesi
15. Hafta
Film çözümlemesi (Devam)
Göstergebilim kullanılarak yapılacak açıklamalar.
16. Hafta
Final Sınavı için yapılacak tekrarlar
Sözlü anlatım.
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencinin genel kültüründe kayda değer artış olacaktır.
ÖÇ-2
Bu ders, öğrencinin inceleyeceği konunun içeriğinde var olan yardımcı elemanları ve belirti göstergeleri bulma becerisi kazandırmakta, bu sembolleri okuyabilme becerilerini görsel analizlerde, metin açıklamalarında kullanabilmektedirler.
ÖÇ-3
Mitoloji, bir anlamda insanların yaşamlarını yorumladığından, bu ders metinler ve görselleştirmeler arasındaki bağlantıları analiz etme yeteneği sağlar. Öğrenciler bu metin ve görseller arkalarındaki gizli mesajları ve bilgileri kolaylıkla bulabilme yeteneği kazanırlar.
ÖÇ-4
Öğrenci kullanmış olduğu çeşitli kaynaklardaki benzerlikleri yaptığı analiz ve çalışmalarında kendi kelimeleri ile daha varsıl bir şekilde ifade etmek ve özetlemek yetisine sahip olurlar.
ÖÇ-5
Öğrenci tarihsel olaylarla ilgi duyarak uğraşmak isteyecek ve mitoslarla bağlantılarını belirleyerek bilgilerini pekiştirecektir.
ÖÇ-6
Özellikle kendi bölgelerine ait mitolojik öyküleri araştırmak ve genel kültür becerilerini geliştirmek adına önemli bir adım atmış olacaklar, tarihsel zenginliklerinin daha iyi koruyup, bu değerlere sahip çıkacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.