Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.1 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Almanca 2
Eş Koşullar
Almanca 2
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-öğrenci odaklı ve kommünikasyona dayalı
Temel Kaynaklar
-· Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)
-Ayşe Ş. Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar
Öğrenci odaklı, interaktif
2. Hafta
Renkler, materyal tanımı, form doldurma, belirli belirsiz ve negatif artikeller, tekil ve çoğul sözcükler
Öğrenci odaklı, interaktif
3. Hafta
İnternetten sipariş verme, bir eşyayı tanımlayabilme(renk, malzeme gibi)
Öğrenci odaklı, interaktif
4. Hafta
Telefon konuşmaları, e-posta ve sms okuma ve özellikleri, ofis ve bilgisayar sözcükleri
Öğrenci odaklı, interaktif
5. Hafta
Video ve ilgili çalışmalar, metin okuma ve yanıtlama: Leipzig(gece bit pazarı)
Öğrenci odaklı, interaktif
6. Hafta
Hobiler, boş zaman değerlendirme yapabilmek fiili ; bir şey için rica edebilme
Öğrenci odaklı, interaktif
7. Hafta
Klip izleme ve ilgili çalışmalar
Öğrenci odaklı, interaktif
8. Hafta
Yapılan konuların tekrarı, sınava hazırlık
Öğrenci odaklı, interaktif
9. Hafta
Vize
10. Hafta
Vize
11. Hafta
Saat, günün zaman dilimleri,ve zamanla ilgili sorular,
cümle yapısı,
Öğrenci odaklı, interaktif
12. Hafta
Randevu verme, zaman dilimleriyle ilgili çalışmalar,
edat
Öğrenci odaklı, interaktif
13. Hafta
Buluşma önerisi, buluşmayı iptal etme; bu konuyla ilgili e-posta yazma
Öğrenci odaklı, interaktif
14. Hafta
Konu tekrarı, çeşitli çalışma kağıtlarıyla çalışma, video
Öğrenci odaklı, interaktif
15. Hafta
Yeme içme, meyve ve sebzeler, kahvaltı ve yemek üstüne konuşma, sıfatlar
Öğrenci odaklı, interaktif
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
50
ÖÇ-1
Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
Farklı olana saygı
ÖÇ-3
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.