Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ALMANCA II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0112 ALMANCA II 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.

 A1.1  yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.1 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.

Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.

Ön Koşullar Almanca 2
Eş Koşullar Almanca 2
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -öğrenci odaklı ve kommünikasyona dayalı
Temel Kaynaklar -·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)

·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch(A1.1) Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann(ISBN 978-3-19-311901-8)

·         Pons Express Wörterbuch Deutsch – Türkisch , Türkisch – Deutsch

Diğer Kaynaklar -Ayşe Ş. Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar Öğrenci odaklı, interaktif
2. Hafta Renkler, materyal tanımı, form doldurma, belirli belirsiz ve negatif artikeller, tekil ve çoğul sözcükler Öğrenci odaklı, interaktif
3. Hafta İnternetten sipariş verme, bir eşyayı tanımlayabilme(renk, malzeme gibi) Öğrenci odaklı, interaktif
4. Hafta Telefon konuşmaları, e-posta ve sms okuma ve özellikleri, ofis ve bilgisayar sözcükleri Öğrenci odaklı, interaktif
5. Hafta Video ve ilgili çalışmalar, metin okuma ve yanıtlama: Leipzig(gece bit pazarı) Öğrenci odaklı, interaktif
6. Hafta Hobiler, boş zaman değerlendirme yapabilmek fiili ; bir şey için rica edebilme Öğrenci odaklı, interaktif
7. Hafta Klip izleme ve ilgili çalışmalar Öğrenci odaklı, interaktif
8. Hafta Yapılan konuların tekrarı, sınava hazırlık Öğrenci odaklı, interaktif
9. Hafta Vize
10. Hafta Vize
11. Hafta Saat, günün zaman dilimleri,ve zamanla ilgili sorular, cümle yapısı, Öğrenci odaklı, interaktif
12. Hafta Randevu verme, zaman dilimleriyle ilgili çalışmalar, edat Öğrenci odaklı, interaktif
13. Hafta Buluşma önerisi, buluşmayı iptal etme; bu konuyla ilgili e-posta yazma Öğrenci odaklı, interaktif
14. Hafta Konu tekrarı, çeşitli çalışma kağıtlarıyla çalışma, video Öğrenci odaklı, interaktif
15. Hafta Yeme içme, meyve ve sebzeler, kahvaltı ve yemek üstüne konuşma, sıfatlar Öğrenci odaklı, interaktif
16. Hafta Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 50


ÖÇ-1Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2Farklı olana saygı
ÖÇ-3Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9