Günümüzde önemi gittikçe artan sosyal sorumluluk kavramını öğrencilere tanıtmak ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk uygulamalarının işletmelerin başarılarındaki etkileri açıklamaktır. Türkiye’de ve Dünya’da sosyal sorumluk projelerine yer veren işletmeleri-stratejilerini uygulamalarla araştırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 11:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü konu anlatımı, öğrenciyi araştırmaya yönelik sunumların yapılması.
Temel Kaynaklar
- Kurumsal sosyal sorumlulukta güncel yönelim ve yaklaşımlar, Sibel Hoşnut-Seçil Deren, Nobel Yayıncılık
- Kurumsal sosyal sorumluluk, Philip Kotler, Medicat Yayıncılık
- Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Ceyda Aydede, Medicat Yayıncılık
- Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment, David Chandler, William Werther.
- Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, Ebru Özgen
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sosyal sorumluluk kavramı ve önemi
Sözlü konu anlatımı
2. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı
Sözlü konu anlatımı
3. Hafta
KSS ve Tarihsel gelişimi
Sözlü konu anlatımı
4. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımları
Sözlü konu anlatımı
5. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk alanında yaşanan
gelişmeler
Sözlü konu anlatımı
6. Hafta
Sivil toplum örgütleri
Sözlü konu anlatımı
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Sosyal sorumluluk projeleri oluşturma süreci
Sözlü konu anlatımı
9. Hafta
İşletmelerin sosyal sorumluluk projeleri-süreci
Sözlü konu anlatımı
10. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve SWOT analizi
Sözlü konu anlatımı
11. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk ve itibar yönetimi
Sözlü konu anlatımı
12. Hafta
Proje sunumları ve tartışma
Sunum
13. Hafta
Proje sunumları ve tartışma
Sunum
14. Hafta
Proje sunumları ve tartışma
Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Sosyal sorumluluk kavramının tanımını ve işletmelerle ilişkilendirmek
ÖÇ-2
Sosyal sorumluluk konuları ve projeleri ile ilgili ilkelerin öğrenmek
ÖÇ-3
Sosyal sorumluluk projelerinin uygulamadaki aşamalarının öğrenmek
ÖÇ-4
Sosyal sorumluluk bilincinin oluşturmak
ÖÇ-5
Sosyal sorumluluk projeleri geliştirerek ekip çalışması ile yürütebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.