Öğrencilerinin sağlık kavramını, sağlık hizmetlerini, sağlık kurumlarını, sağlık kurumları tarafından yerine getirilmekte olan fonksiyonları ve sağlık çalışanlarının yönetiminde önemli olan bazı ilke ve kavramları daha yakından öğrenmelerine imkân sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mahmut Paksoy
Asistanlar
Arş.Gör.Taha Yusuf Çakarel
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-10:50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 09:00-10:50 (CATs Platformu), E-Mail
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, örnek uygulamalar ve tartışma.
Temel Kaynaklar
-Şahin Kavuncubaşı, Adnan Kısa, Editör: Nuray Tokgöz, Sağlık Kurumları Yönetimi
-Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1178, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 926, 2011, ISBN: 978-975-06-0478-2, 5. Baskı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sağlık Kavramı, Sağlığın Tanımlanmasına İlişkin Modeller, Sağlık Statüsünün Belirleyicileri
Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Sağlık Hizmetleri ve Sınıflandırılması
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
3. Hafta
Sağlık Hizmetlerinin Finansmanı
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
4. Hafta
Sağlık Hizmetlerinin Organizasyonu
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
5. Hafta
Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi
Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Sağlık Kurumlarında Yönetim
Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Sağlık Kurumları Yönetiminde Temel Kavramlar
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
8. Hafta
Hastanelerin Tanımı, Fonksiyonları ve Sınıflandırılması
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
11. Hafta
Hastane Yönetimi
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
12. Hafta
Sağlık Kurumularında Kalite
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
13. Hafta
Sağlıkta İletişim
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
14. Hafta
Sağlık Kurumularında Hasta ve Çalışan Güvenliği
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örnekler
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Sağlık Kurumları Yönetimini Genel Olarak Kavramak ve Anlamak
ÖÇ-2
Sağlık hizmetleri uygulamalarının ve sağlık hizmetinde rol alan kurum/kuruluşların görev ve sorumluluklarını anlamak
ÖÇ-3
Sağlık kurumların örgüt yapısını açıklayabilmek
ÖÇ-4
Hastane kavramını ve hastane yönetiminin belirleyicilerini tanımlayabilmek
ÖÇ-5
Sağlık örgütlenmesi ile ilgili planlar yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.