Dinamik rekabet ortamındaki kurumların, ürün ve hizmetleri dışında, kurumsal itibarını oluşturacak kurumsal iletişim fonksiyonunun anlatılması
Organizasyonların iç ve dış paydaşları tanıtılarak herbiri ile nasıl olumlu iletişim kurulacağının açıklanması
Kurumsal iletişim elemanlarının tanıtılılarak hepsinin katkısının açıklanması
Bir kurumsal iletişim planının yapılması
Ön Koşullar
''İşletmeye Giriş'' ve ''Pazarlama İlkeleri ve/veya ''Pazarlama Yönetimi'' önerilir.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Andaç TOKSOY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09:00-10:50, Basın Ekspres, Z01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 12:30-13:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olay okunması ve tartışması
Temel Kaynaklar
- Akıncı, B. ve Bat, M. ''Kurumsal İletişim'', ( İletişim yayınları, 2015)
- Karsak, B. ''Kurumsal İletişim'' (Beta Yayınları, 2016)
- Sabuncuoğlu, Z ve Gümüş, M. ''Örgütlerde İletişim'' (Arıkan yayınları 2012)
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Cornelissen, Joep ''Corporate Communication'' (Sage, 2017)
- Argenti, Paul A. ''Corporate Communication'' (Mc Graw Hill, 2016)
- Van Riel, Cees M.,& Fombrun, Charles, J. ''Essentials of Corporate Communication'' (Routledge, 2007)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Dersin Tanıtımıve Temel Kavramlar
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
2. Hafta
Kurumsal iletişimin gelişimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
3. Hafta
Paydaş yönetimi ve iletişimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
4. Hafta
Kurumsal Kimlik, Markalaşma ve Kurumsal İtibar
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
5. Hafta
İletişim Stratejileri
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
6. Hafta
Stratejik Planlama ve Kampanya Yönetimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
7. Hafta
Sosyal ve Dijital Medya Yönetimi ve İletişimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
8. Hafta
Vize sınavı
Vize sınavı
9. Hafta
Vize sınavı
Vize sınavı
10. Hafta
Kurumsal İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
11. Hafta
Çalışanlar ile İlişkiler
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
12. Hafta
Sorun Yonetimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
13. Hafta
Kriz Yönetimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
14. Hafta
İletişim Ölçümü
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Kurumsal iletişim konusunda genel bilgiler edinmiş olmak
ÖÇ-2
Kurumsal iletişim yapılacak paydaşların ve bunların kurum için değerlerinin anlaşılmış olması
ÖÇ-3
Kurumsal iletişim öğeleri olan kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar gibi kavramların öğrenilip içselleştirilmiş olması
ÖÇ-4
Sosyal sorumluluk ve etik bilincinin oluşturulmuş olması
ÖÇ-5
Kriz yönetimi becerisi konusunda bilgi ve beceri edindirmiş olmak
ÖÇ-6
Bir kurumsal iletişim planı yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.