Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KURUMSAL İLETİŞİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0010 KURUMSAL İLETİŞİM 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Dinamik rekabet ortamındaki kurumların, ürün ve hizmetleri dışında, kurumsal itibarını oluşturacak kurumsal iletişim fonksiyonunun anlatılması

Organizasyonların iç ve dış paydaşları tanıtılarak herbiri ile nasıl olumlu iletişim kurulacağının açıklanması

Kurumsal iletişim elemanlarının tanıtılılarak hepsinin katkısının açıklanması

Bir kurumsal iletişim planının yapılması
Ön Koşullar ''İşletmeye Giriş'' ve ''Pazarlama İlkeleri ve/veya ''Pazarlama Yönetimi'' önerilir.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Andaç TOKSOY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:50, Basın Ekspres, Z01
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 12:30-13:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  - Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olay okunması ve tartışması
Temel Kaynaklar  - Akıncı, B. ve Bat, M. ''Kurumsal İletişim'', ( İletişim yayınları, 2015)

- Karsak, B. ''Kurumsal İletişim'' (Beta Yayınları, 2016)

- Sabuncuoğlu, Z ve Gümüş, M. ''Örgütlerde İletişim'' (Arıkan yayınları 2012)

- Ders Notları
Diğer Kaynaklar  - Cornelissen, Joep ''Corporate Communication'' (Sage, 2017)

- Argenti, Paul A. ''Corporate Communication'' (Mc Graw Hill, 2016)

- Van Riel, Cees M.,& Fombrun, Charles, J. ''Essentials of Corporate Communication'' (Routledge, 2007)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Dersin Tanıtımıve Temel Kavramlar Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
2. Hafta Kurumsal iletişimin gelişimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
3. Hafta Paydaş yönetimi ve iletişimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
4. Hafta Kurumsal Kimlik, Markalaşma ve Kurumsal İtibar Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
5. Hafta İletişim Stratejileri Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
6. Hafta Stratejik Planlama ve Kampanya Yönetimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
7. Hafta Sosyal ve Dijital Medya Yönetimi ve İletişimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
8. Hafta Vize sınavı Vize sınavı
9. Hafta Vize sınavı Vize sınavı
10. Hafta Kurumsal İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
11. Hafta Çalışanlar ile İlişkiler Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
12. Hafta Sorun Yonetimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
13. Hafta Kriz Yönetimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
14. Hafta İletişim Ölçümü Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Kurumsal iletişim konusunda genel bilgiler edinmiş olmak
ÖÇ-2Kurumsal iletişim yapılacak paydaşların ve bunların kurum için değerlerinin anlaşılmış olması
ÖÇ-3Kurumsal iletişim öğeleri olan kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar gibi kavramların öğrenilip içselleştirilmiş olması
ÖÇ-4Sosyal sorumluluk ve etik bilincinin oluşturulmuş olması
ÖÇ-5Kriz yönetimi becerisi konusunda bilgi ve beceri edindirmiş olmak
ÖÇ-6Bir kurumsal iletişim planı yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9