Dersin amacı, Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerini başarıyla tamamlamış öğrencilerle ileri seviyede pazarlama tartışmaları yürütmek, güncel pazarlama konularına değinmek, farklı pazarlama kavramlarını ve pazarlamayla ilgili güncel kitapları tartışmaktır. Bu çerçevede, pazarlama alanına ilgi uyan öğrencilerin alanla ilgili birikimlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ele alınacak pazarlama kavramlarına örnek olarak "pembe pazarlama", "siyah kuğu pazarlama", "nöropazarlama", "gerilla pazarlama" v.b. sayılabilir. Tartışılacak pazarlama kitaplarına örnek olarak "Gizli İkna", "Gerçeği Algıla", "Görünmeyen Ekonomi" v.b. sayılabilir.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma ve sunumlar.
Temel Kaynaklar
-Pazarlama alanında yazılmış güncel kitaplar (Liste ders kitaplarını içermemektedir ancak her sene yenilenecektir).
Diğer Kaynaklar
-Gazete ve dergi haberleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması
Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
2. Hafta
Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması
Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
3. Hafta
Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması
Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
4. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
5. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
6. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
7. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
8. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
9. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
10. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
11. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
12. Hafta
Kitap Sunumu Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
13. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
14. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
Temel pazarlama derslerinde ele alınmış kavramların güncel kavramlarla entegrasyonu.
ÖÇ-4
Güncel ve orijinal gerçek pazarlama uygulamalarının bilinmesi.
ÖÇ-5
Pazarlama alanında yaratıcı düşünme yeteneğinin geliştirilmesi.
ÖÇ-6
Pazarlama yüksek lisans programları için gerekli altyapının elde edilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.