Öğrencilerin akıllarındaki iş fikrini hayata geçirmeleri için gereken girişimci yaklaşımın yapıtaşlarını aktarmaktır. Bir girişimin ‘fikirden gerçekliğe’ giden yolda izlemesi gereken yöntemler aktarılmaktadır. Özellikle ‘iş modeli üretimi’ ve ‘müşteri keşfi’ konuları üzerinde durulmakta ve uluslararası pazarlara açılma yöntemleri aktarılmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş, amaç, içerik ve temel bilgilerin aktarımı
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Girişimcilik Profili
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Girişimci Yaklaşım
Anlatım, tartışma
4. Hafta
İş Modeli Üretimi
Anlatım, tartışma
5. Hafta
İş Modeli Üretimi
Anlatım, tartışma
6. Hafta
İş Modeli Üretimi
Anlatım, tartışma
7. Hafta
Arasınav
8. Hafta
Müşteri Keşfi
Anlatım, tartışma
9. Hafta
Müşteri Keşfi
Anlatım, tartışma
10. Hafta
İş Planı Hazırlama
Anlatım, tartışma
11. Hafta
İş Planı Hazırlama
Anlatım, tartışma
12. Hafta
Uluslararası Pazarlar
Anlatım, tartışma
13. Hafta
Uluslararası Pazarlar
Anlatım, tartışma
14. Hafta
Final sınavı
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Bir girişimcilik kariyeri bağlamında kendini analiz etme yeteneğini kazandırmak
ÖÇ-2
Ekonomik olarak ulaşılabilecek cazip bir pazar bulma yeteneğini kazanma
ÖÇ-3
Uygun bir iş modeli oluşturma yetkinliğini kazanma
ÖÇ-4
Uygun bir iş planı geliştirebilme
ÖÇ-5
Fikirlerin uygulanabilirliğinin önceden değerlendirilmesi için gerekli araçlara hakim olma
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.